قالب اختصاصی سایت چیست

قالب اختصاصی سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

دو روش کلی برای سفارش طراحی سایت وجود دارد. از الگوی سفارشی استفاده کنید و از الگوی آماده استفاده کنید. به طور کلی منظور از این دو روش این است که می توانید با پرداخت هزینه سایتی با قالب اختصاصی داشته باشید یا با استفاده از قالب های آماده سایت خود را طراحی کنید.

به عبارت دیگر؛ شما می توانید یک سایت سفارشی با سیستم مدیریت محتوا طراحی کنید. البته اگر بودجه کافی دارید ، می توانید تمام قسمت ها را سفارشی کنید.

از طرف دیگر ، می توانید شخصی را برای طراحی عناصر سایت استخدام کنید تا بتوانید آن را در قالب از پیش تعریف شده قرار دهید.

در این مقاله قصد داریم در مورد گزینه های ساده و پیشرفته موجود در قالب یک سایت سفارشی با شما صحبت کنیم. اگر به دنبال طراحی سایت خود با یک قالب اختصاصی هستید ، درک جوانب مثبت و منفی آن می تواند بسیار مفید باشد.

مزایای طراحی قالب اختصاصی چیست

قالب اختصاصی سایت چیست؟

طراحی سفارشی به این معنی است که تمام قسمت های قالب شما متناسب با نام تجاری شما طراحی شده است. این فقط مربوط به فونت ، رنگ و لوگوی سایت شما نیست. همچنین باید با اهداف تجاری ، مشتریان و اهداف شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این ، پس از طراحی سفارشی سایت ، پسندیدن سئو از سایت و بازگشت سرمایه باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی قالب سفارشی فرآیندی است که باید کار زیادی انجام شود. البته در این صورت سود کسب و کار افزایش می یابد. در واقع ، قالب های اختصاصی بهتر از انواع دیگر قالب ها به نظر می رسند ، کارآمدتر هستند و برای اهداف خاص تجاری مناسب تر هستند.

مزایای طراحی قالب اختصاصی چیست؟

هنگامی که یک الگو را به طور خاص طراحی می کنید ، همه عناصر آن متناسب با سلیقه و نیازهای شما طراحی شده است. از سوی دیگر ، امنیت و امکان ارتقا سایت به حداکثر می رسد. در ادامه ، ما به مواردی اشاره می کنیم که به عنوان مزیت اصلی این سبک قالب ها در نظر گرفته می شوند.

طراحی قالب فروشگاهی

قابلیت گسترش

وقتیکه کسب و کار شما رشد می‌کند، وب سایت شما که با قالب اختصاصی طراحی سده است، نیز می‌تواند رشد کند. به عنوان مثال اگر بخواهید قابلیت‌ها و محتوای جدید به آن اضافه کنید با مشکلی مواجه نخواهید بود.

سازگاری

فرض کنید کسب و کار شما در حال تغییر باشد. در این حالت شما به یک وب سایت جدید نیاز نخواهید داشت زیرا قالب موجود می‌تواند مطابق با نیاز شما به روز شود.

انعطاف‌پذیری

اگر از قالب آماده استفاده کنید، نمی‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد ولی زمانیکه از قالب اختصاصی استفاده شود، طراح سایت می‌تواند در کسری از ثانیه تغییرات مورد نیاز شما را ایجاد کند.

سئوپسند بودن

قالب اختصاصی بسیار سئو پسند است زیرا قالب‌های اختصاصی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در فضای گوگل بهینه عمل کنند. بنابراین کاربران به راحتی سایت شما را در گوکل مشاهده می‌کنند.

مدیریت آسان

اگر سایت شما با یک سیستم مدیریت محتوایی به نام وردپرس طراحی شود، این امکان وجود دارد که به راحتی بتوانید آن را بدون نیاز به یک تیم پشتیبانی مدیریت کنید. زیرا در وردپرس می‌توان قالب‌های سفارشی طراحی کرد.

تهیه‌ی هاست مناسب

وقتی شما قالب اختصاصی را انتخاب کرده باشید و آن را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید، طراحان سایت یک هاست مناسب برای شما انتخاب خواهند کرد. بنابراین نگرانی از این جهت نخواهید داشت.

سازگاری با مرورگرها

یک مزیت عمده‌ی قالب‌های اختصاصی این است که به گونه‌ای می‌توان آن‌ها را طراحی کرد که با تمام مرورگرها سازگار باشند.

کاربر پسند

طراحی قالب اختصاصی به این معنا است که تجربه‌ی کاربری (UX) آن به طور اختصاصی در نظر گرفته شود. وقتی این اتفاق ممکن شود، کاربران تجربه‌ی بسیار خوبی پس از رود به سایت شما خواهند داشت.

ماندگاری بالا

یک سایت اختصاصی با شیوه‌های به روزی کدنویسی خواهد شد که در آینده نیز بتوان آن را به روزرسانی کرد. این موضوع باعث می‌شود تا عمر سایت طولانی‌تر شود.

امنیت سایت

امنیت سایت‌هایی با قالب سفارشی در مقایسه با سایت‌های آماده بسیار بیشتر  خواهد بود.

ریسپانسیو بودن

واکنش پذیری سایت یا نمایش مناسب سایت در صفحه موبایل و تبلت امروزه بسیار مهم است. اگر این یک گزینه حیاتی برای شما است ، باید سایت خود را با یک قالب سفارشی طراحی کنید.

مناسب برای سایت فروشگاهی

اگر طراحی یک سایت فروشگاهی را مدنظر دارید که قرار است هزاران کالا را در آن قرار دهید، تنها طراحی اختصاصیِ سایت می‌توان این کار را برای شما انجام دهد.

معایب طراحی قالب اختصاصی

اگرچه طراحی قالب سفارشی مزایای زیادی دارد ، اما نباید معایب این سبک طراحی را فراموش کنیم. در ادامه می خواهیم معایب این سبک طراحی را به شما بگوییم تا بتوانید یک تصمیم آگاهانه و درست بگیرید.

قیمت بالا

هزینه‌ی طراحی یک قالب اختصاصی به دلیل مهارت‌ها، خلاقیت‌ها و امکانات مختلفی که باید برای طراحی آن در نظر گرفت بسیار زیاد است.

مدت زمان طراحی

طراحی قالبی که بتواند همه نیازهای ما را برآورده کند بسیار وقت گیر است. بنابراین ، شما باید این موضوع را در ابتدای طراحی آن در نظر بگیرید.

طراحی الگوی اختصاصی برای همه صاحبان مشاغل که به دنبال توسعه تجارت خود هستند ضروری است. سرعت بالای قالب ، پاسخگویی ، دوستی سئو ، مقیاس پذیری و ده ها ویژگی دیگر برخی از ویژگیهایی هستند که می توان برای یک قالب سفارشی در نظر گرفت.

بدون دسته بندی

امنیت سایتسایت سفارشیسفارش طراحی سایتسیستم مدیریت محتواطراحی سفارشی سایتطراحی قالب فروشگاهیقالب اختصاصی سایت چیستمزایای طراحی قالب اختصاصی چیستمعایب طراحی قالب اختصاصیهزینه سایت با قالب اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *