معیارهای مهم رتبه ‌بندی سایت در گوگل

رتبه ‌بندی سایت در گوگل

رتبه ‌بندی سایت در گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا گوگل یکی از برترین و معروف ترین موتورهای جستجو در دنیا به حساب می آید. مطابق تخمین های کارشناسان در گوگل روزانه بیش از ۵/۶ میلیارد جستجو صورت می گیرد. بنابراین همه افراد و صاحبان سایت های مختلف تمام تلاش خود را می کنند تا از گوگل رتبه‌ های بهتری را دریافت نمایند. در این محتوا با معیارها و فاکتورهای مهم برای رتبه بندی سایت آشنا خواهیم شد. اردبیل دیزاین بهترین طراحی سایت در اردبیل .

رتبه ‌بندی سایت در گوگلاهمیت بهبود رتبه سایت در گوگل

بهتر است بدانید منظور از بهبود رتبه سایت در گوگل موقعیت یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. بهبود رنکینگ سایت در گوگل منجر می شود مخاطبان کسب و کار وب سایت را معتبر بینند. همچنین این امر توانایی کسب و کار صاحبان وب سایت ها را به منظور ایجاد ترافیک افزایش می دهد. فاکتورها و معیارهای رتبه بندی مختلفی وجود دارند که تاثیر بسیاری بر روی بالاتر بودن یک وب سایت در سئو دارد.

آشنایی با فاکتورهای مهم و موثر جهت رتبه ‌بندی سایت در گوگل

بهتر است بدانید گوگل بیش از ۲۰۰ معیار و فاکتور را برای رتبه ‌بندی وب ‌سایت‌ ها در نظر می گیرد. در این قسمت نگاهی مختصر بر فاکتورها و معیارهای مهم برای رتبه بندی سایت خواهیم داشت.

محتوای با کیفیت: یکی از معیارهای مهم که برای رتبه ‌بندی سایت در گوگل باید مورد توجه قرار گیرد تولید محتوای با کیفیت است. محتواهای تولیدی باید جدید، خاص و ارزشمند و مفید باشند. همچنین این محتواها باید به گونه ای نوشته شوند که کاربران بتوانند آنها را به راحتی بخوانند. محتوای صفحات وب باید با استفاده از بولت پوینت ‌ها، تیترها و جدول‌ های مختلف سازمان ‌دهی شوند.

بک ‌لینک: از دیگر معیارهای مهم جهت بالا بردن رتبه سایت در گوگل داشتن بک‌ لینک با کیفیت است. بک‌ لینک و محتوا در کنار یکدیگر تاثیر چشمگیری در بهبود رتبه و رشد یک وب ‌سایت دارند. وب‌ سایت هایی که دارای بک لینک نیستند قطعا از ترافیک طبیعی خوبی برخوردار نیستند. گرفتن بک لینک از وب ‌سایت‌ های معتبر تاثیر بسیاری در بالا بردن رتبه سایت در گوگل دارد.

سرعت بارگذاری صفحه: از دیگر فاکتورهایی تاثیرگذار در رتبه ‌بندی سایت در گوگل می توان به سرعت بارگذاری صفحه اشاره داشت. بهتر است بدانید این فاکتور یکی از معیارهای مهم برای بهبود تجربه کاربری کاربری به حساب می آید. در واقع هدف اصلی از بهبود سرعت بارگذاری صفحه جلب رضایت کاربران و بهبود تجربه آنها در سایت است.

هدف کاربران از جستجو: از دیگر معیارهای مهم برای رتبه ‌بندی سایت مطابقت محتوای صفحه با هدف کاربر از جستجو است.

رتبه ‌بندی سایت در گوگلنگاهی بر دیگر فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل

بهتر است بدانید علاوه بر معیارهای ذکر شده یکسری فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در رتبه ‌بندی سایت در گوگل تاثیر گذار و مهم هستند. در ادامه نگاهی بر این معیارها خواهیم داشت.

بهینه سازی کلمات: از دیگر معیارهای مهم در تولید محتوا و بهبود رتبه سایت در گوگل می توان به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در نوشته‌ های وب‌ سایت اشاره داشت. یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در ظاهر شدن وب ‌سایت در صفحه اول نتایج گوگل دارد، استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا، متن جایگزین تصاویر، تگ‌ های هدینگ، URL و انکر تکست ها است.

امنیت وب سایت: از دیگر معیارهای مهم در رنکینگ گوگل امنیت وب‌ سایت می باشد. به منظور رمزگذاری و محافظت از داده‌های رد و بدل شده میان مرورگرهای کاربران و وب ‌سایت باید از پروتکل HTTPS برای وب‌ سایت استفاده نمایید. بهتر است بدانید از سال ۲۰۱۴ گوگل یکی از معیارهای رتبه ‌بندی سایت را استفاده از  HTTPS در نظر می گیرد.

ساختار وب سایت: داشتن ساختاری مشخص و منظم از دیگر فاکتورهای مهم در رتبه ‌بندی سایت در گوگل به حساب می آید. اگر یک وب سایتی دارای ساختاری مناسب باشد ربات ‌های گوگل قادرند به سادگی صفحات سایت را بیابند و آن‌ها را بررسی کنند.

بهینه سازی سایت برای موبایل: یکی از معیارهای مهم جهت افزایش رتبه سایت در گوگل بهینه ‌سازی وب ‌سایت برای موبایل است. امروزه اغلب کاربران اینترنت به منظور جستجو در گوگل از تلفن‌ های همراه هوشمند استفاده می کنند. همچنین گوگل جهت رتبه‌ بندی صفحات از نسخه موبایل وب ‌سایت‌ ها استفاده می کند.

آموزش ها

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!