طراحی سایت تک صفحه ای چیست

طراحی سایت تک صفحه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

انتخاب بین یک محل کار تک صفحه ای یا چند صفحه ای نسبتاً دشوار است. اگرچه سایت های چند صفحه ای محبوب و محبوب هستند ، اما با توجه به افزایش استفاده از شبکه های تلفن همراه و اجتماعی ، طراحی سایت یک صفحه ای سریع ، ساده و پاسخگو بسیار مثر است. همچنین اگر محتوای سایت شما ساده است و نیازی به دسته بندی های مختلف ندارد ، طراحی سایت یک صفحه ای که بتواند تمام مطالب شما را با یک کلیک کاربر نمایش دهد بسیار عالی است.

در ادامه قصد داریم بیشتر سایت یک صفحه ای و مزایای استفاده از آن را معرفی کنیم.

وب سایت تک صفحه ای وب سایتی است که تنها با استفاده از یک صفحه HTML ایجاد شده است. این وب سایت ها صفحه جداگانه ای به نام درباره ما ، دسته بندی یا تماس با ما ندارند ، اما همه این اطلاعات در همان صفحه واحد موجود است.

هنگامی که تمام محتوا به طور کامل در یک صفحه بارگذاری می شود ، کاربر می تواند با پیمایش صفحه همه چیز را که نیاز دارد مشاهده کند.همچینین کاربر برای حرکت به نقاط مختلف صفحه می‌تواند بر روی لینک‌های ناوبری (Navigation) کلیک کند.

طراحی سایت تک صفحه ای چیست

چرا به طراحی سایت تک صفحه ‌ای نیاز داریم؟

یک سایت یک صفحه ای به دلایل مختلف برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. فرض کنید می خواهید برای خود رزومه بنویسید. بهترین راه این است که یک سایت یک صفحه ای تهیه کرده و کلیه اطلاعات لازم را در آن قرار دهید. در برخی موارد ، اطلاعات سایت شما محدود به معرفی فعالیت های یک شرکت است. بنابراین داشتن یک سایت تک صفحه ای یک روز کاری خوب محسوب می شود.

علاوه بر این ، از سایت های یک صفحه ای می توان برای رویدادهای یک روزه یا چند روزه استفاده کرد. می توانید اطلاعات مورد نیاز را در این سایت ها قرار داده و در اختیار ثبت نام کنندگان قرار دهید. همچنین در برخی از مشاغل ، قبل از راه اندازی سایت ، بهتر است نمونه اولیه را از صفحه اصلی سایت تهیه کنید تا توجه کارفرمایان را به خود جلب کنید. یک سایت یک صفحه ای گزینه خوبی برای این کار است.

مزایای طراحی وب سایت تک صفحه‌ای چیست

مزایای طراحی وب سایت تک صفحه‌ای چیست؟

بهتر است با این سوال شروع کنیم که چرا باید به جای سایت چند صفحه ای ، یک سایت تک صفحه ای ایجاد کنیم؟ یک سایت تک صفحه ای که منظم طراحی شده و برای کاربران قابل درک باشد می تواند مثال خوبی برای مبتدیان در این زمینه باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های این نوع سایت ها اشاره می کنیم.

سازماندهی مناسب محتوا

در واقع یک سایت تک صفحه‌ای که محتوای صفحه را به خوبی تقسیم بندی کند و المان‌های اضافی UI را حذف کند، برای بسیاری از کاربران سایت مفید خواهد بود.

رضایت کاربر

سایت تک صفحه‌ای نقشی عمدهای در ماندن کاربر در صفحه و رضایت آن دارد. وقتیکه هیچ صفحه‌ی دیگری به غیر از این تک صفحه وجود ندارد، کاربر از تصویر واضح و کامل اطلاعات موجود در آن که تنها با اسکرول کردن صفحه دیده می‌شود، لذت خواهد برد.

افزایش نرخ تبدیل

مطالعات نشان داده است که داشتن سایت تک صفحه‌ای میزان نرخ تبدیل و خرید مشتری را در حدود 37 درصد نسبت به سایت چند صفحه‌ای افزایش خواهد داد. این اتفاق به این دلیل است که کاربر بدون اینکه نیاز داشته باشد تا وارد صفحات دیگر شود، برای خرید تصمیم خواهد گرفت.

ریسپانسیو بودن

یکی دیگر از مزایای استفاده از سایت های یک صفحه ای مناسب بودن آنها برای طراحی سایت های ریسپانسیو است. از آنجا که میزان محتوا در سایت های تک صفحه بسیار ناچیز است ، می توانید این سایت ها را طوری طراحی کنید که به خوبی در انواع صفحه نمایش ها از جمله تلفن همراه ، رایانه لوحی و رومیزی نمایش داده شوند. این ویژگی مثبت است زیرا اکثر کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می کنند.

نگهداری راحت سایت

به دلیل اینکه سایت‌های تک صفحه‌ای تنها از یک صفحه تشکیل شده‌اند نگهداری آن‌ها نسبت به دیگر سایت‌ها بسیار راحتتر است.

کیفیت بالا

به جای طراحی طرح‌های مختلف برای محتواهای مختلف سایت، می‌توانید روی یک سبک از طراحی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید.

ارزان بودن

طراحی سایت یک صفحه ای بسیار ارزان تر از طراحی سایت چند صفحه ای است. این یکی دیگر از مزایای این سایت ها است. اگر می خواهید در مورد هزینه طراحی این نوع سایت ها اطلاعات کسب کنید ، به صفحه قیمت طراحی سایت مراجعه کنید.

معایب طراحی سایت تک صفحه

معایب طراحی سایت به صورت تک صفحه کدام است؟

تمام مواردی که ما در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، تنها مزایای این نوع از سایت‌ها بودند. اما این تمام ماجرا نیست. بلکه این صفحات معایبی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رتبه‌ی پایین در گوگل

سایت‌های تک صفحه‌ای شانس مناسبی برای دریافت رتبه‎ی خوب در گوگل نخواهند داشت. بنابراین میزان بازدید کاربران از سایت بسیار پایین خواهد بود.

نامناسب برای برندسازی

سایت های یک صفحه ای نباید برای برندسازی مناسب باشند ، زیرا در ساحت گوگل قابلیت سئو ندارند. وقتی می خواهید مطالب زیادی در آنها قرار دهید ، این سایت ها می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

طراحی سایت یک صفحه ای می تواند بسیار سریع و ارزان باشد. سازماندهی مناسب محتوای سایت ، رضایت کاربران ، افزایش نرخ تبدیل ، پاسخگویی و کیفیت طراحی بالا از مزایای این نوع سایت ها است. اما باید بدانید که اگر سئو و برند برای شما مهم است ، باید این نوع سایت ها را فراموش کنید.

دسته‌بندی نشده

افزایش نرخ تبدیلچرا به طراحی سایت تک صفحه ‌ای نیاز داریمریسپانسیو بودن وبسازماندهی مناسب محتواطراحی سایت تک صفحه ای چیستطراحی سایت یک صفحه ایقیمت طراحی سایت تک صفحه ایمزایای طراحی وب سایت تک صفحه‌ایمعایب طراحی سایت تک صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *