پیش بینی می شود که تجارت الکترونیک در چند سال آینده از 2 تریلیون دلار فراتر رود. تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است و یکی از ارزشمندترین صنایع است. وقتی آنلاین خرید می کنید ، شلوار جین مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، یک ساعت و کامپیوتر خوب جدید برای شما بفرستید ، شاید فکر کنید تجارت الکترونیکی به همین سادگی است. دنیای بازاریابی دیجیتال دنیای بزرگی است و تنها کسانی که به دنبال تبدیل شدن به یک برند هستند می توانند وارد این فضا شوند. در ادامه خواهیم آموخت که تجربه بازاریابی دیجیتال به متخصصان این حوزه چه آموخته است. این مراحل نه تنها به شما می آموزد که چگونه یک وب سایت حرفه ای بسازید ، بلکه بازاریابی و سئو را برای آینده ای موفق برای شما به ارمغان می آورد.

طراحی سایت موفق تجارت الکترونیک در 12 ماه

استراتژی یکساله سئو

اگر تا به حال یکی را شلیک نکرده اید ، مدیون آن هستید که آن را امتحان کنید. وقتی به سایت های تجارت الکترونیک نگاه می کنید ، هرگز باور نمی کنید که فردی با شور و اشتیاق و به تنهایی تمام ویژگی های یک سایت را کنار هم قرار داده و آن را به محتوای زیبای امروز رسانده است. حتی به اینجا ختم نمی شود ، اما برای تولید محتوای سایت سئو ، باید با هر سازنده مذاکره کنید و در صورت موافقت محصولات ، آنها را در سایت خود قرار دهید. گذشته از تمام کارهایی که برای ساخت و طراحی سایت انجام می شود ، تجربه می تواند نشان دهد که در برخی موارد در طول مسیر چقدر ناامید کننده است ، اما مانع حرکت جاده نمی شود.

ما استراتژی سئو خود را یک سال قبل از طراحی و ایجاد سایت خود شروع کردیم. ما علاوه بر ایجاد محتوا ، طراحی سایت را همزمان شروع کردیم و دو هدف را با یک تیر هدف قرار دادیم. مراحلی که برای ارتقاء به سایت موفق خود انجام دادیم در زیر ذکر شده است. برای موفقیت این مراحل را دنبال کنید.

گام‌های رسیدن به سایت موفق 

گام‌های رسیدن به سایت موفق 

1- نام دامنه مناسب خریداری کنید. بخشی زیبا که با آن می‌توانید به طور کامل برند خود را با آن معرفی نمایید. بیراهه نروید. با استفاده از برخی از سایت‌های راهنما مانند GoDaddy می‌توانید نام دامنه را با قیمت کمتر از 10 دلار خریداری نمایید.

2- استخدام برنامه نویس وب این یکی از بخشهای ویژه برای دسترسی به سایت تجارت الکترونیک است. اگر می خواهید سایت مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت حرفه ای طراحی کنید ، هنگام استخدام برنامه نویس بسیار مراقب باشید. برای مشاوره به سایت های تجارت الکترونیک مراجعه کنید. هنگام دسترسی به سایت بپرسید. کارآفرینان اغلب بدون حمایت برنامه نویس کار خود را انجام نمی دهند. اما همیشه در انتخاب برنامه نویس دقت کنید ، زیرا عدم دقت در این مورد باعث پشیمانی می شود.

3-تمام اسناد قانونی مورد نیاز برای تجارت الکترونیکی را جمع آوری کنید. زمینه فعالیت خود را ثبت کنید. اخذ مجوزهای لازم و جستجوی مشاغل قانونی در تجارت الکترونیک. مطمئناً دنیای تجارت الکترونیک شباهت های زیادی با مشاغل معمولی دارد و بنابراین درآمد نامشروع در این زمینه وجود دارد. اگر می خواهید در کار خود دقت کنید و از مشکلات پیش رو راحت تر جلوگیری کنید ، با یک وکیل متخصص مشورت کنید. این هزینه برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. حتی اگر می خواهید شرکتی در زمینه تجارت الکترونیک راه اندازی کنید ، باید مفاهیم شرکت ها ، مسئولیت ها و اختلاط و انحلال آنها را بدانید و اطلاعات دقیقی را جمع آوری کنید. علاوه بر این ، دارای اسناد و گواهی ارزش افزوده باشید. در نهایت ، همه مدارک مورد نیاز برای ایجاد یک شرکت الکترونیکی را با نظر وکیل خود جمع آوری کرده و در اختیار داشته باشید.

 

4- فرم و قالب وب سایت میزبان خود و تجارت الکترونیک خود را برگزینید. انتخاب دقیق و مناسب پلتفرم تجارت الکترونیک عامه پسند باعث خواهد شد تا زمان و پول خود را حفظ نمایید. برای ایجاد این پلتفرم پیشنهاد می‌شود تا از ووکامرس، بیگ کامرس یا شاپیفی استفاده نمایید. بسیاری از برنامه نویسان با این پلتفرم‌ها آشنا هستند و می‌توانند آن را جهت اتصال به محتوای سایت یا پردازش به راحتی استفاده نمایند. البته نکته حائز اهمیت آن است که اهمیت به کارگیری ووکامرس از زبانه های وردپرس بر هیچ کس پوشیده نیست و دلیل آن اهمیت و قابلیت‌هایی است که در وردپرس وجود دارد. بهتر است از وردپرس برای سایت میزبان استفاده شود.

5- موضوعی را پیدا کنید که با تجارت الکترونیکی شما مطابقت داشته باشد. یعنی محتوایی را انتخاب کنید که مربوط به دانش شما در زمینه تجارت الکترونیک باشد. برای نزدیک شدن به این موضوع ، سایت خود را بازسازی نکنید ، بلکه سایت مشابه خود را از طریق ThemeForest انتخاب و بارگیری کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و افزایش سرعت می شود. شاید شنیده باشید که می گویند: “علم را نمی توان از ابتدا نوشت ، اما علم زنجیره ای است که باید ادامه یابد.” با این کار اشتباهی را که بسیاری از طراحان مرتکب می شوند مرتکب نشوید. انتخاب همان سایت و استفاده از قالب آن می تواند به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند.

6- سایت خود را پویا و زنده طراحی نمایید. سایت زنده و پویا به معنای ایجاد خانه، صفحه در مورد ما و صفحات ارتباطی بین شما و کاربران است. لزومی ندارد حتما صفحاتی زیبا طراحی کنید. بلکه یک سایت با محتوای گفته شده به دلایل زیر اهمیت می یابد:

  • اول آنکه به شما امکان می دهد تا هنگام مذاکره و معامله، از مقبولیت برخوردار باشید. طرف مقابل به شما اعتماد خواهد کرد زیرا شما تمام راه های ارتباطی با او را معرفی کرده‌اید و از خود بیوگرافی ارائه نموده اید.
  • تمامی کسانی که در حوزه تبلیغات و وبلاگ نویسی تبحر دارند، شما را راحت تر می شناسند و شما به عنوان فردی معتبر شناخته می‌شوید.
  • سومین مطلب مهم آن است که بازگشت به سایت شما افزایش می یابد که البته اهمیت این موضوع در بخش سئوی شماست.

 

طراحی سایت تجارت الکترونیک

7- به پراکنش اخبار کمک کنید. یکی از ابزارهای مهم در بخش سئو به خصوص در بازاریابی دیجیتالی و مشاغل شخصی، استفاده از این قاعده است. این بخش شگفت انگیز است و تغییر دهنده تمام معادلات بازی است البته اگر به درستی اجرا شود. این شیوه به خصوص برای مخبران پایگاه داده ای قوی از منابع برای رخدادهای آتی و فرصت‌های روزانه فراهم می‌آورد تا رسانه ای ارزشمند بیافریند. سایت و پایگاه اطلاعاتی پایداری ایجاد می‌شود که به اعتبار نویسندگان آن کمک شایان می‌نماید. ایجاد پایگاه داده به معنای کاهش زمان است. اگر وقت بگذارید و روزانه برای مدت یکسال حداقل دو محتوا بر سایت قرار دهید، بهترین شرایط را برای سایت خود فراهم نموده‌اید.

8- استفاده از نرم افزار پیچ باکس . این نرم افزار جهت تولید بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بک لینک به معنای اتصال به کلمه کلیدی در بهترین سایت‌های موجود در فضای جهانی وب است. از آن‌جایی که ارتباط با محتواهای رسانه ای بسیار با اهمیت است، پیچ باکس ایجاد شد. این نرم افزار حتی ارتباطات فرد به فرد را مدیریت می‌کند. تمامی انواع ارتباط‌‌ها مانند ایمیل و مشابه آن را مدیریت می‌نماید.

9- دسترسی شخصی برای فروشندگان و کاربران بسیار حائز اهمیت است. ارزش این قسمت را فقط کسانی متوجه می شوند که به استراتژی های سئو واقف بوده باشند.

10- درگاه پرداخت را فعال نمایید. برای فعالسازی این قسمت باید هزینه درگاه و فعالسازی درگاه ارائه گردد. در Com لیستی از 5 عنوان بهترین دروازه پرداخت برای وب سایت‌های تجارت الکترونیکی وجود دارد. قبل از پذیرش از امنیت محتوای تولید شده مطلع شوید. یک سیستم حریم خصوصی ایجاد نمایید. امنیت سیستم خود را ارتقا دهید و درگاه های پرداخت مطمئن برای وب سایت خود طراحی نمایید. لیستی از تلفن ها و آدرس‌های مشتریان خود ایجاد نمایید. و مشتری مداری کنید.

11- مغازه گوگل و کاتالوگ محصولات فیس بوک را از یاد نبرید. تا اینجا در خصوص سئو با هم بسیار صحبت نمودیم. نکته مهم آن بود که همزمان با طراحی، سئوی سایت خود را پیش ببرید. نگذارید که وب سایت تمام شود و شما از ابتدا شروع کنید. به یقین بسیاری از موارد وجود دارد که تا آماده شدن سایت نخواهید توانست به بارگذاری آنها مبادرت ورزید. در مرحله آخر تنظیمات کمپین خرید گوگل خود را فعال نمایید. کاربران هنگام جستجو در موتور های جستجو با شما همراه خواهند شد. از مغازه گوگل استفاده نمایید. همین کار را در فیس بوک انجام دهید. از بزرگترین سایت‌هایی که طرفداران آن تمایل زیادی به مشارکت و به اشتراک گذاری در آن دارند، فیس بوک است.

 

12- بسته بندی و حمل اقلام و درخواست کالا آخرین مرحله است. در این مرحله ، برای سازماندهی نهایی حمل و نقل محصولات ، باید به این سال پاسخ داده شود که آیا ما به دنبال حمل و نقل و حمل و نقل کم اما مستمر هستیم ، یا ابتدا باید همه محصولات را ذخیره کرده و سپس یک محموله بزرگ داشته باشیم؟ آیا بسته بندی با تبلیغات ارتباط دارد؟ از چه نوع بسته هایی و با چه ابعادی باید استفاده کرد؟ محدودیت حمل و نقل چیست؟ پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه ، گذراندن مراحل پایانی تجارت الکترونیکی را برای شما آسان می کند.