نصب وردپرس در دایرکت ادمین

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

همانطور که می دانید وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان است و به عنوان بهترین سایت ساز رایگان در جهان شناخته می شود. این سایت ساز نرم افزاری برای نصب بر روی رایانه یا تلفن همراه نیست ، بلکه یک سیستم وب است و برای استفاده از آن باید میزبانی داشته باشید که بتواند سایت شما را اجرا کند. هاست ها به چندین نوع و وردپرس در هر یک از این هاست ها به روشی خاص تقسیم می شوند ، در این مقاله می خواهیم وردپرس را در میزبان دایرکت ادمین نصب کنیم که می توانید با استفاده از سایت وردپرس خود به خوبی کار کنید. بنابراین اگر میزبان مدیر مستقیم دارید ، در این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین ، اگر می خواهید وردپرس را برای آزمایش و آموزش نصب کنید ، می توانید از LocalHost برای نصب وردپرس خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنم دو مقاله نصب وردپرس در localhost xampp و نصب وردپرس روی localhost wamp را مطالعه کنید.

نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

میزبان های صفحه کنترل متفاوت هستند و همه آنها به یک شکل ایجاد نمی شوند ، به همین دلیل آموزش نصب وردپرس به همان روش انجام نمی شود. از این نوع میزبان ها برای ایجاد سایت خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
در مرحله اول باید به پنل مدیریت میزبان مدیر بروید تا بتوانید وردپرس را نصب کنید ، پس از ورود به میزبان مدیریت خود ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. برای ورود به میزبان Direct Admin ، باید انتهای دامنه خود را اضافه کنید: 2222 تا به صفحه ورود به سیستم Direct Admin منتقل شوید. با این حال ، باید توجه داشته باشید که میزبانی شما ممکن است درگاه ورود به سیستم این صفحه را تغییر داده باشد ، اما بیش از 80٪ از پرونده های مدیر میزبان مستقیم به همین روش قابل دسترسی هستند.

از طریق صفحه بالا می توانید به تمام قسمت های هاست خود دسترسی پیدا کنید و علاوه بر نصب وردپرس ، می توانید هاست خود را نیز کنترل کنید. برای نصب وردپرس بر روی میزبان مدیر مستقیم ، می توانید از 100 مگابایت فضا و بیشتر استفاده کنید. برای کسب اطلاعات ، می توانید این اطلاعات را از فضای میزبان و نمایه در سمت راست صفحه مدیر مستقیم مشاهده کنید.

دانلود وردپرس

دانلود وردپرس

خوب ، شما باید برای بارگیری وردپرس بروید ، برای بارگیری وردپرس فارسی به شکل اصلی خود ، می توانید به (fa.wordpress.org) بروید و نسخه فارسی را بلافاصله بارگیری کنید ، وردپرس را به عنوان یک فایل فشرده و Zip را در اختیار دارید. ما قطعا برای نصب به آن نیاز داریم.

اپلود فایل های وردپرس در دایرکت ادمین

بعد از دانلود وردپرس شما باید در بخش مدیریت دایرکت ادمین به File Manager مراجعه کنید، تا بتونید فایل وردپرس رو در هاست آپلود کنید.

 

بعد از وارد شدن به این بخش شما با چند پوشه دیگه مواجه خواهید شد که در بین اونا باید بر روی پوشه Public_Html کلیک کنید.

پوشه Public_html مهمترین قسمت میزبان شماست و تمام محتوایی که می خواهید در وب سایت نمایش داده شود باید در این قسمت باشد تا بتوانید آنها را به خوبی اجرا کنید ، بنابراین مطمئن شوید که این پوشه را به اشتباه حذف نکنید.
پس از ورود به این پوشه ، باید فایل WordPress را در آن بارگذاری کنید ، برای بارگذاری ، باید بر روی گزینه Upload files to current Directory کلیک کنید.

پس از بارگذاری صحیح وردپرس بر روی میزبان ، باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا بتوانید نصب وردپرس را ادامه دهید ، توجه داشته باشید که باید نسخه Zip وردپرس را در این بخش بارگذاری کنید ، سایر نسخه هایی که سایت های دیگر WordPress Mizaran با فرمت RAR هستند و امکان پذیر نیست تا در این قالب از حالت فشرده خارج شود.

استخراج فایل فشرده شده

پس از بارگذاری کامل ، فایلی در داخل میزبان در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای رفع فشار از روی گزینه Extract کلیک کنید تا بتوانید به پرونده های فشرده شده داخل این فایل دسترسی پیدا کنید.

 

پس از استخراج فایل های وردپرس از حالت فشرده ، با وارد کردن آدرس سایت خود ، باید با صفحه بالا روبرو شوید تا بتوانید مراحل نصب وردپرس را ادامه دهید. یک سری اطلاعات پایگاه داده را وارد کنید.

ساخت دیتابیس برای ذخیره اطلاعات

در مرحله دوم ، شما باید اطلاعات پایگاه داده را وارد کنید ، در جعبه اول ، باید نام پایگاه داده اصلی را وارد کنید ، پس از وارد کردن نام خود ، نام کاربری پایگاه داده را در جعبه دوم وارد کنید ، و در آخر ، رمزعبور پایگاه داده را وارد کنید .
خوب ، بیایید به قسمت ساخت پایگاه داده برویم تا بتوانیم یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات سایت ایجاد کنیم.

برای ساخت دیتابیس باید به مدیریت دایرکت ادمین مراجعه کنید و بعدش هم باید بر روی گزینه MySQL Management کلیک کنید تا بتوانید یک دیتابیس در هاست خودتون ایجاد کنید.

خیلی خب بعد از وارد شدن به بخش بالا باید بر روی گزینه Create new Database کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به ساخت دیتابیس رو وارد کنید.

در جعبه اول این بخش ، شما باید یک نام برای پایگاه داده سایت خود ایجاد کنید. این نام قابل سفارشی سازی است و می توانید هر آنچه را که می خواهید در این کادر بنویسید. در کادر دوم می توانید یک نام کاربری برای پایگاه داده ایجاد کنید که هنگام نصب وردپرس. به خوبی به پایگاه داده متصل شوید ، این نام کاربری می تواند همان نام پایگاه داده اصلی باشد و مهم نیست که چه چیزی را برای آن انتخاب می کنید.
دو کادر آخر این بخش مربوط به رمز ورود پایگاه داده است و شما باید در جعبه اول یک رمز عبور برای پایگاه داده ایجاد کنید ، نام کاربری رمز عبور و در قسمت دوم باید آن را با دقت وارد کنید.

توجه: بانک اطلاعاتی یکی از مهمترین قسمتهای سایت شماست و باید به امنیت و نگهداری آن بسیار توجه کنید ، یکی از اصلی ترین مواردی که در امنیت پایگاه داده باید به آن توجه کنید رمزعبور آن است ، پسورد پایگاه داده باید be باید بصورت حرفه ای و سخت قرار داده شود تا توسط هکرها یا افرادی که به این پایگاه داده دسترسی دارند حدس زده نشود. اگر گذرواژه خوبی برای پایگاه داده ندارید و رمزهای عبور شما غیرحرفه ای هستند ، می توانید بر روی دکمه Random کلیک کنید. روی سیستم کلیک کنید تا به صورت خودکار یک رمز عبور حرفه ای برای شما ایجاد کند.

بعد از ساختن دیتابیس شما باید اون رو طبق توضیحاتی که دادیم به وردپرس متصل کنید و اطلاعات اون رو داخل کادر هایی که گفتیم قرار بدید و وردپرس رو به دیتابیس متصل کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات دیتابیس شما با صفحه بالا مواجه خواهید شد که نشانه این است دیتابیس به خوبی با سایت ست شده است و شما میتونید سایت خودتون رو ایجاد کنید، برای ادامه روند باید بر روی دکمه راه اندازی نصب کلیک کنید.

ساخت حساب مدیریت وردپرس

ساخت حساب مدیریت وردپرس

در آخرین صفحه نصب وردپرس باید یک سری اطلاعات در مورد سایت خود وارد کنید ، در کادر اول این بخش باید عنوان سایت یا همان نام سایت را وارد کنید ، در جعبه نام کاربری باید نامی را انتخاب کنید برای بخش مدیریت خود تا زمانی که می خواهید وارد قسمت مدیریت شوید و کنترل سایت را در دست بگیرید ، می توانید از این نام و رمز عبور برای کنترل مدیریت سایت استفاده کنید.
رمز عبور نیز یکی از مهمترین قسمتهاست و شما باید در این قسمت یک رمز عبور حرفه ای برای سایت خود در نظر بگیرید ، البته وردپرس به طور خودکار یک رمز عبور حرفه ای برای شما ایجاد می کند و اگر رمز عبور خوبی نیز با خود داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید از آن در این چاقو استفاده کنید.

کادر دیگری که باید آن را پر کنید ایمیل است ، حتماً ایمیل را در این قسمت به درستی وارد کنید تا بعداً ، اگر رمزعبور یا اطلاعات ورود خود را فراموش کردید ، بتوانید آن را از طریق ایمیل برگردانید.
پس از وارد کردن تمام مقادیر ، باید بر روی دکمه شروع وردپرس کلیک کنید تا سایت برای شما ایجاد شود ، فقط توجه داشته باشید که نباید گزینه نمایش را در موتورهای جستجو بررسی کنید ، زیرا در این صورت خزنده های موتور جستجو نمی توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. و در این حالت سایت شما در نتایج رتبه بندی نمی کند.
پس از انجام این مراحل ، سایت شما به خوبی ساخته شده است و می توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده سایت خود ، می توانید آدرس سایت خود را جستجو کنید ، یا اگر می خواهید وارد مدیریت سایت شوید ، باید یک wp-admin را بعد از آدرس سایت خود قرار دهید. فرمي را كه با اطلاعات شما در اختيار شما قرار مي گيرد داده و سپس پر كنيد و پيشخوان وردپرس را وارد كنيد.

سخن پایانی در مورد نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

در این مقاله می خواستیم شما را با وردپرس و نحوه نصب آن بیشتر آشنا کنیم ، نصب وردپرس روی میزبانهای مختلف یکسان است و تغییرات زیادی در نصب آن ندارید ، امیدوارم از خواندن این مقاله و اطلاعات کافی لذت برده باشید وردپرس و آن را نصب کنید. در هر مرحله از نصب وردپرس سوالی دارید ، ما را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهند.

آموزش ها

اپلود فایل های وردپرس در دایرکت ادمیندانلود وردپرسساخت حساب مدیریت وردپرسساخت دیتابیس برای ذخیره اطلاعاتنصب وردپرس در دایرکت ادمیننصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *