مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرس

در این مقاله ، ما مزایا و معایب یک وب سایت وردپرس را بررسی خواهیم کرد تا نحوه عملکرد وردپرس برای تجارت شما را توضیح دهیم. طبق بررسی ها ، از بین 10 میلیون وب سایت برتر ، وردپرس بیش از 34 درصد سهم بازار را دارد. در مقایسه با چند سال گذشته ، سهم بازار وردپرس به تدریج از 34.1٪ به 37.7٪ افزایش یافته است. در ابتدا ، وردپرس به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی معرفی شد. با این حال امروزه به عنوان بزرگترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) موجود در بازار شناخته می شود. از این رو ، وردپرس به عنوان رهبر بازار سیستم مدیریت محتوا در نظر گرفته می شود.

وقتی نوبت به انتخاب بهترین پلتفرم برای طراحی سایت شما می رسد ، وردپرس همیشه ابتدا به ذهن خطور می کند. وردپرس یکی از نرم افزارهای منبع باز (OPEN SOURCE) است که در بازار موجود است. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب یک وب سایت وردپرس را بررسی کنیم تا بتوانید برای پروژه توسعه وب خود تصمیم درستی بگیرید. بیایید با مزایای وردپرس شروع کنیم.

وردپرس چیست

وردپرس چیست؟

وردپرس یک بستر ایجاد وب سایت رایگان و منبع باز است. در سطح فنی تر ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که با PHP نوشته شده و با استفاده از پایگاه داده MySQL ، وردپرس را به ساده ترین و قدرتمندترین وبلاگ نویس و سازنده وب سایت در حال حاضر تبدیل کرده است.

مزایای وردپرس

 کاربر پسند

از آنجا که یک وب سایت مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا است ، استفاده از وردپرس به مدیر وب امکان می دهد صفحات را ویرایش کرده و مطالب جدید را به روز کند. بدون هیچ گونه رمزگذاری یا مهارت مدیریت وب سایت ، صاحبان وب سایت یا وبلاگ نویسان می توانند وب سایت خود را ویرایش و نگهداری کنند.

پلاگین ها

در دسترس بودن افزونه ها از مهمترین مزایای وردپرس است. وردپرس تقریباً برای همه توابع بیش از 45000 افزونه در دسترس دارد. مهم نیست که شما برای بهبود وب سایت خود به سئو یا تجزیه و تحلیل نیاز دارید ، می توانید افزونه هایی را برای همه پیدا کنید.

این بدان معنی است که برای دستیابی به آن نیازی به نوشتن خطوط کد زیادی نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید نصب پلاگین و لذت بردن از عملکردی است که همراه این افزونه است.

بهینه سازی موتورهای جستجو

نه تنها این ، بلکه وقتی صحبت از بهینه سازی می شود ، وردپرس نیز یک معلم عالی است. وردپرس از شما پشتیبانی می کند تا بیشترین کلمات کلیدی را در صفحات وب خود پیدا کنید که می توانند به عنوان کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند تا صفحه شما موتور جستجوی دوستانه تری داشته باشد.

اما فقط به این دلیل که وردپرس از این مزیت برخوردار است ، به این معنی نیست که سایر سیستم های مدیریت محتوا یا وب سایت های اختصاصی ، سئوی ضعیفی دارند. این اصول را می توان در همه سیستم عامل ها دنبال کرد.

وب سایت های ریسپانسیو

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور ، ایجاد یک وب سایت مناسب برای موبایل برای UX و همچنین سئو بسیار مهم است. از نظر پاسخگویی ، بیشتر تم های وردپرس پاسخگو هستند و بنابراین برای موبایل مناسب هستند. با استفاده از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا باطنی وب سایت خود ، می توانید از وب سایت خود برای تلفن همراه نیز بهره مند شوید.

منبع متن باز

یکی از مزایای مهم این است که وردپرس یک بستر منبع باز است. این بدان معنی است که یک توسعه دهنده وردپرس می تواند بدون ایجاد کد از ابتدا ، از کد استفاده کند ، آن را اصلاح کند و بخواند. به عنوان یک نرم افزار منبع باز ، توسعه دهندگان وردپرس می توانند کد منبع را به صورت آنلاین با سایر توسعه دهندگان به اشتراک بگذارند. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی می شود. علاوه بر این ، تحت مجوز ، بسیاری از افزونه ها و تم های وردپرس رایگان هستند. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه هزینه ای از افزونه موجود در وب سایت استفاده کنید. همه اینها در حالی که از وردپرس استفاده می کردیم ، مزایای وردپرس را بررسی کردیم. حال بیایید معایب وردپرس را بررسی کنیم.

معایب وردپرس

معایب وردپرس

 سفارشی سازی

وردپرس یک ابزار ویرایش انعطاف پذیر است. مانند کشیدن و رها کردن مانند سایر ابزارهای مدیر وب نیست. با این حال ، اگر در وردپرس متخصص نیستید یا مهارت برنامه نویسی و کد نویسی ندارید ، شخصی سازی برای شما بسیار دشوار است. گاهی اوقات در هنگام تلاش برای شخصی سازی عملکردهای خاص ، ممکن است عملکردهای دیگر خراب شود. با این وجود می توانید از برنامه نویسان باتجربه وردپرس کمک بگیرید تا این کار را برای شما ترتیب دهند.

آسیب پذیری و امنیت داده ها

یکی از اصلی ترین اشکالات سیستم مدیریت محتوا وردپرس این است که در بسیاری از شرایط می تواند آسیب پذیر باشد. از آنجا که این سیستم مدیریت محتوا یک برنامه منبع باز است ، فضا را برای هکرهای بالقوه باز می کند. برای کاهش این تهدید ، انتخاب تم ها و افزونه های مناسب برای وب سایت وردپرس خود بسیار مهم است. همچنین همیشه بهترین کار این است که ویژگی های یک افزونه وردپرس را از قبل اندازه گیری کنید. طبق تحقیقات ، وردپرس با 542 آسیب پذیری در سال 2018 به عنوان یکی از سیستم مدیریت محتوا های دارای بالاترین میزان آسیب پذیری شناخته شده است.

بروزرسانی های مکرر

توسعه وب سایت با استفاده از وردپرس کافی نیست. برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ، باید چندین افزونه و طرح زمینه را نصب کنید. هرچه بیشتر از افزونه های وردپرس استفاده کنید ، با مشکلات سازگاری بیشتری روبرو خواهید شد.

علاوه بر این ، به روزرسانی سایت شما همچنین می تواند عملکرد آن را به تأخیر بیندازد ، زیرا ممکن است افزونه ها دیگر کار نکنند. قبل از به روزرسانی وب ، باید مطمئن شوید که از اطلاعات خود پشتیبان تهیه می کنید.

طراحان سایت غیر حرفه ای

از آنجا که آموزش وردپرس بسیار آسان است ، ممکن است کارفرمایان به طراحان کم تجربه ای مراجعه کنند که مدت کوتاهی در وردپرس آموزش دیده اند و نمونه کارهای موفقی برای سپردن طراحی سایت تجاری خود ندارند.

طراحی وب سایت فقط نصب وردپرس و نصب افزونه ها نیست. اگر به دنبال یک شرکت یا شخص برای طراحی وب سایت خود هستید و از وب سایت خود بازخورد خوبی دریافت می کنید ، حتماً از طراحی سایتی استفاده کنید که دارای تجربه کافی و نمونه کار خوبی باشد.

مزایای وردپرس

حرف آخر

در این مقاله ، مزایا و معایب وردپرس را بررسی کردیم تا ایده سطح بالایی از ویژگی های آن بدست آوریم. با خواندن جوانب مثبت و منفی استفاده از وردپرس ، اکنون باید بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اگر به دنبال یک وب سایت تعاملی و کاربر پسند هستید ، تمام آنچه شما نیاز دارید وردپرس است.

اما اگر می خواهید یک وب سایت سفارشی و عملکرد ویژه داشته باشید یا می خواهید یک وب سایت و برنامه کاربردی یکپارچه داشته باشید که دارای ماندگاری بالاتر و آسیب پذیری کمتری باشد ، برای طراحی وب سایت خود به طور خاص از برنامه نویسان کمک بگیرید. ما در شرکت طراحی اردبیل دیزاین، ما می توانیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

آموزش ها

آسیب پذیری و امنیت داده وردپرسبهینه سازی موتورهای جستجوطراحان سایت غیر حرفه ایمزایا و معایب طراحی سایت وردپرسمزایای وردپرسمعایب وردپرسمنبع متن بازوب سایت های ریسپانسیووردپرس چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *