نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی

تعداد فروشگاه های آنلاین هر روز در حال افزایش است اما فقط تعداد کمی از آنها توانسته اند از این طریق موفق شوند و درآمد کسب کنند. اما چرا؟ چرا مردم به برخی از این مشاغل آنلاین اعتماد دارند و به برخی دیگر اعتماد ندارند؟ تبلیغ سایت فروشگاه چگونه است؟ چگونه مشتریان خود را جذب می کنند؟ چگونه می توان یک فروشگاه اینترنتی را تبلیغ کرد و مشتری جذب کرد؟ برای یافتن پاسخ این سالات با ما همراه باشید.

جذب مشتری به یک فروشگاه آنلاین از این نظر موفقیت آمیز است که آنها از روش های مختلفی مانند حضور در فضای مجازی برای جلب مشتری استفاده می کنند ، سپس ترغیب آنها به خرید و ایجاد فضای مناسب در سایت کاربر ، آنها را به مشتری عادی تبدیل می کند. اگر به تازگی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید یا به طور کلی به این تجارت علاقه مند هستید ، این مقاله را بخوانید تا با روش های تبلیغات آنلاین آشنا شوید.

نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی

راهکارهای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

برای تبلیغ در فروشگاه آنلاین باید یک سری نکات و اصول را رعایت کنید. امروزه تکنیک های جدیدی برای تبلیغات وجود دارد که به شما در به کارگیری آنها کمک می کند. در عصر دیجیتال ، شما امروز می خواهید یک کسب و کار را اداره کنید ، بنابراین باید از راه های جدید بازاریابی و اداره تجارت خود آگاه باشید. در اینجا چند نکته تبلیغاتی آورده شده است.

حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

این روزها مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. بنابراین حتی اگر وب سایت خوبی داشته باشید ، بازهم حضور در شبکه های اجتماعی باعث جذب مشتری بیشتری به وب سایت شما می شود و زودتر به نتیجه می رسید. می توانید در شبکه های معروف مانند اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کرده و محتوای جذاب ، به روز و مفیدی تولید کنید.

استفاده از پیشنهادات ویژه

جذاب ترین کلمات برای مشتریان کلمات رایگان یا تخفیف دار هستند. دادن هدایای ویژه رایگان یا دادن امتیاز به مجموعه ای از مشتریانی مانند کسانی که اولین خرید خود را انجام می دهند یا بیش از مقدار مشخصی خریداری کرده اند ، می تواند خاطره مثبتی از شما در ذهن مشتری ایجاد کند و او را مجبور به خرید مجدد کند یا به شما معرفی کند به دیگران. تشويق كردن. تعیین دوره های تخفیف و استفاده از پیشنهادات ویژه مشوق های م,ثری هستند.

استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی و محیطی

ما به قدرت دنیای مجازی برای تبلیغات اشاره کردیم ، اما باز هم تبلیغات محیطی می توانند حتی به فروشگاه های آنلاین کمک کنند. معرفی خود در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر و حومه ، استفاده از تراکت ، پیام کوتاه یا تبلیغات تلویزیونی می تواند شهرت شما را بیشتر کند. وقتی افراد با فروشگاه شما بیشتر آشنا شوند ، نیاز به تبلیغات محیطی کاهش می یابد و می توانید آنها را محدود کنید.

ساختن وبلاگ

داشتن یک وبلاگ باعث حرفه ای شدن کار شما می شود. شما می توانید اطلاعات تخصصی در مورد محصولات و خدمات خود را در سایت خود ارائه دهید. فروشگاه های آنلاین موفق مانند دیجی کالا ، بخشی را در سایت خود به عنوان وبلاگ تعیین می کنند که اطلاعات به روز محصولات فروشگاه و حتی کالاهایی که در فروشگاه عرضه نمی شوند را در اختیار کاربران قرار می دهد. این می تواند باعث شود شما حرفه ای تر به نظر برسید و بنابراین قابل اعتمادتر باشید. با مطالعه محتوای تأثیر وبلاگ در سئو فروشگاه فروشگاه ، می توانید به اهمیت ساخت وبلاگ پی ببرید.

تولید محتوا | تولید محتوا سئو شده

شما یک وبلاگ دارید ، اما آنچه مهم است محتوایی است که در آن قرار می دهید. با محتوای خوب ، می توانید کاربر را به خرید از فروشگاه تشویق کنید یا نظرات و نظرات خود را اعلام کنید ، و محتوای بد باعث می شود کاربر وب سایت شما را سریعتر ترک کند. بنابراین ، به عنوان مثال ، سعی کنید محتوای خوبی برای قسمت معرفی محصول تولید کنید و بخشی را به دریافت بازخورد مشتری اختصاص دهید. بیشتر کاربران با مطالعه سایر خریداران به خرید ترغیب می شوند. تولید محتوا برای سایت یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری است.

 نوشتن آدرس سایت

شما باید آدرس سایت خود را روی همه فاکتورها، قراردادها، اسناد، تراکت‌ها و… بنویسید و از این فرصت نیز برای تکرار نام خود و تبلیغ فروشگاه استفاده کنید. این کار به بازاریابی شما کمک خواهد کرد.

رپورتاژ آگهی

شما در رپورتاژ آگهی محتوایی را که در آن محصول یا وب سایت خود را تبلیغ می کنید در اختیار سایت های معتبر قرار می دهید. این امر علاوه بر تبلیغ وب سایت شما ، از سایت های معتبر بک لینک دریافت می کند و در نتیجه رتبه سایت شما افزایش می یابد. همانطور که گفتیم ، رپورتاژ آگهی در ارتقا تجارت شما بسیار مهم است. اما گرفتن رپورتاژ از هر سایتی مفید نیست ، بنابراین حتماً محتوای انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی را بخوانید.

 بازاریابی پیامکی

این روش یکی از روش های کم هزینه برای تبلیغات است. شما می توانید تبلیغات خود را در قالب طرح های فروش ویژه، تخفیفات  و … بصورت پیامکی برای مردم ارسال کنید. با این کار توانسته اید وب سایت و فروشگاه خود را با هزینه کم معرفی کنید.

 کمک گرفتن از بلاگرهای شبکه های اجتماعی

راه دیگر برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود کمک گرفتن از افراد مشهوری است که در شبکه های اجتماعی فعال هستند. می توانید تعدادی از محصولات خود را برای این افراد ارسال کنید ، از آنها بخواهید سایت و فروشگاه شما را به دنبال کنندگان خود معرفی کنند. شما باید به خاطر داشته باشید که برای تبلیغ محصولات خود ، باید با افراد مرتبط با زمینه کاری خود تماس بگیرید. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید ، نباید از یک وبلاگ نویس متخصص در آشپزی کمک بگیرید. همچنین برای جذب مشتری بیشتر از این طریق می توانید برای افرادی که از طریق این وبلاگ نویسان به شما مراجعه می کنند تخفیف ویژه در نظر بگیرید.

 ایمیل مارکتینگ

روش مفید دیگر برای تبلیغ فروشگاه و تجارت خود استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل است. طبق تحقیقات انجام شده ، حدود 55٪ از مردم تمایل به همکاری با مشاغلی را دارند که از طریق ایمیل به آنها معرفی می شوند. برای این کار می توانید از بانک نامه های الکترونیکی معتبر و مرتبط با کار خود استفاده کرده و تبلیغات خود را به صورت گروهی برای آنها ارسال کنید. اما از کجا می توان یک بانک ایمیل تهیه کرد و کدام بانک ایمیل برای کار شما مفید است؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد بانکداری ایمیل ، می توانید به صفحه بانکداری ایمیل مراجعه کنید.

مطالعه بر روی 6300 گیرنده ایمیل Bluewire Media نشان داد که ایمیل هایی که ابزار یا الگوی خاصی را به صورت رایگان یا حداقل برای مدت زمان رایگان به مشتری می دهند ، میزان کلیک را برای آن سایت افزایش می دهند. ارسال ایمیل با این نوع محتوا می تواند نظر کاربران را جلب کند.

یکی از مهمترین مواردی که هنگام ارسال ایمیل باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از کاربران ایمیل خود را با تلفن همراه خود بررسی می کنند ، بنابراین شما باید متن و فونت پیام را به گونه ای تنظیم کنید که توسط این گروه قابل خواندن باشد. کاربران نیز هست.

برای جذب کاربران بیشتر ، می توانید با ارسال ایمیل هایی از آنها دعوت کنید تا در قرعه کشی ها و مسابقات شرکت کنند. این کار اشتیاق کاربران برای خواندن پیام شما را بیشتر می کند.

تبلیغات اسپانسری

حتما شما هم تبلیغاتی را که قبل از پخش ویدیو در آپارات و یوتیوب نمایش داده می شود را دیده اید. این تبلیغات اسپانسری هستند. شما نیز می توانید از این نوع تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنید. حتی می توانید در شبکه های اجتماعی نیز اسپانسر شوید و از این طریق فروشگاه و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید.

معرفی فروشگاه اینترنتی به وب سایت های ترب و ایمالز

ترب و ایمالز موتورهای جستجوی محصولی هستند که می توانید با ثبت نام در آنها و نمایش محصولاتتان، در کمتر از یک هفته مشتری جذب کنید. فعالیت در این دو سایت می تواند تاثیر زیادی در فروش و جذب مشتری داشته باشد.

راهکارهای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

راهکارهای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

مهمترین هدف مدیران یک فروشگاه اینترنتی جذب مشتری است. هدفی که از دور آسان به نظر می رسد اما به تلاش مداوم و استفاده از راه حل های هوشمند نیاز دارد. در دنیای اینترنت و فضای مجازی همه چیز بسیار سریع در حال حرکت است و یک سهل انگاری کوتاه مدت می تواند شما را از رقابت خارج کند. شما نیز باید با به روزرسانی مداوم خود و استفاده از روش های خلاقانه و هوشمندانه ، در جریان تغییرات قرار گرفته و مشتریان را جذب و حفظ کنید. در اینجا چند استراتژی برای کمک به شما در بازاریابی و جذب مشتری آورده شده است.

  • اهمیت دادن به رضایت مشتری

شما شنیده اید که “مشتری همیشه حق دارد” ، بنابراین این اصل را دنبال کنید و سعی کنید با ایجاد رضایت مشتری اعتماد او را جلب کنید. رضایت مشتری در دراز مدت تجارت شما را سرپا نگه می دارد. اگر کاربران از سایت شما و خرید شما راضی باشند ، قطعاً شما را به دیگران معرفی می کنند و بدون هزینه برای شما تبلیغ می کنند. نارضایتی مشتری خیلی سریع آنها را به سمت رقبای شما سوق می دهد.

  • داشتن وب سایت فروش جذاب و کارآمد

تجربه کاربر پس از بازدید و کار با وب سایت فروشگاه باید مثبت باشد. اگر سایت شما زیبا و جذاب نباشد ، به احتمال زیاد کاربر به زودی آن را ترک خواهد کرد. از طرف دیگر ، اگر سایت زیبا باشد اما کاربر نتواند به راحتی از آن استفاده کند و یا خریدی انجام دهد ، بسیار بعید است که برای خرید دوباره از این سایت استفاده کند. همچنین باید توجه داشته باشید که زمان ارزشمند است و سرعت کم سایت بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد.

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیک

مزیت خرید مستقیم نسبت به خرید آنلاین ، احساس اطمینان در دیدن محصول از نزدیک و پرداخت هزینه های بعدی آن است. بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که باید برای ترغیب مشتری به خرید از یک فروشگاه اینترنتی انجام دهید اعتماد سازی است. یکی از کارهایی که برای این منظور می توان انجام داد ، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی داده شده است. نمایش این نماد در سایت به کاربر نشان می دهد که قابل اعتماد هستید.

  • پشتیبانی تمام وقت

پشتیبانی تمام وقت یکی از مواردی است که منجر به رضایت مشتری خواهد شد. شما باید از اینکه کالا به دست مشتری رسیده است یا نه، سلامت بوده یا نه و سایر موارد مطلع باشید و راهی وجود داشته باشد که در صورت بروز هر گونه مشکل مشتری بتواند با شما ارتباط برقرار کند. شما باید به سوالات و ایمیل‌های مشتریان سریع پاسخ دهید و مشکلات احتمالی را در کوتاه‌ترین زمان حل کنید.

  • معرفی کالا و خدمات در شبکه‌های اجتماعی

همان طور که برای تبلیغات سایت می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، می‌توانید با معرفی کالاهایی که احتمال می‌دهید برای کاربران این شبکه‌ها جذاب باشد، آنها را برای خرید از سایت خودتان ترغیب کنید. مثلا می‌توانید هر روز در اکانت اینستاگرام خود یک کالا را معرفی کرده و روش خرید از سایت را برای کاربران توضیح دهید.

  • روش های پرداخت را بیشتر کنید 

یکی دیگر از روش های جذب مشتری ارائه چندین روش پرداخت است. شاید بگویید امروزه اکثر افراد از طریق کارت های اعتباری پرداخت های خود را انجام میدهند، اما باید بدانید که هنوز هم عده ای هستند که پرداخت درب منزل را ترجیح میدهند. بنابراین باید سلیقه همه مشتریان را در نظر بگیرید و حتی الامکان روش های پرداخت مختلفی را برای آنها در نظر بگیرید.

  • ارائه خدمات پس از فروش و بازگشت وجه

یکی از دلایل عدم خرید مشتریان عدم ضمانت خرید است. از آنجا که آنها در خرید آنلاین نمی توانند محصولات را از نزدیک ببینند ، بنابراین سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد محصولات به آنها ارائه دهید و همچنین بازگشت کالا را برای آنها تضمین کنید. با استفاده از این خدمات می توانید اعتماد مشتری را جلب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

 

کلام آخر

همه موارد بالا برای تبلیغات و جذب مشتری مفید هستند ، اما مهمترین چیز داشتن یک وب سایت کارآمد و زیبا است. در واقع ، یک تجربه کاربری مثبت می تواند یک کاربر ساده را به مشتری عادی تبدیل کند. کاربر باید بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را خریداری کند.

آموزش ها

ایمیل مارکتینگبلاگرهای شبکه های اجتماعیتبلیغات اسپانسریتولید محتواراهکارهای تبلیغات فروشگاه اینترنتیرپورتاژ آگهیفروشگاه اینترنتیکسب درامد از فروشگاه اینترنتی ترب و ایمالزنحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتینحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *