آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی

آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی

آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی

برندینگ یا همان برند سازی یکی از مهمترین جنبه های هر تجارت ، کوچک یا بزرگ ، خرده فروشی یا “بنگاه به بنگاه” (B2B) است. در بازار رقابتی امروز ، یک استراتژی قوی و موثر برند یک مزیت عمده است. اما واقعاً ساخت برند به چه معناست و چگونه بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟
به زبان ساده ، برند اعتبار شما نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما دارند و چه تفاوتی بین آنچه شما ارائه می دهید و آنچه که رقبا ارائه می دهند وجود دارد. برند شما نتیجه شخصیت فعلی ، شخصیتی که می خواهید باشید و برداشت دیگران از شخصیت شماست. در این مقاله ، شما با اصول ساخت برند بیشتر آشنا خواهید شد.

آیا شما یک مبتکر مستقل در صنعت خود هستید یا یک بازیگر باتجربه و قابل اعتماد هستید؟ آیا محصول شما گران است یا با کیفیت ، یا ارزان اما ارزش بالایی دارد؟ شما نمی توانید در این دسته ها قرار بگیرید. همانطور که نمی توانید خواسته های همه مردم را برآورده کنید! شخصیت و تجارت شما براساس آنچه مشتریان هدف شما از شما می خواهند شکل می گیرد.
آرم (مارک) اساس برند شما را تشکیل می دهد. وب سایت ، بسته بندی و ابزارهای تبلیغاتی ، همه آنها باید آرم شما را تکمیل و ادغام کنند ، همه برند شما را منتقل می کنند.

استراتژی برند و ارزش آن

استراتژی برند و ارزش آن

استراتژی برند به معنای تعیین اینکه چه کسی ، چگونه ، کجا و به چه کسی ارائه می دهید ؛ به عبارت دیگر ، برنامه شما برای انتقال پیام برند شماست. جایی که تبلیغات خود را ارائه می دهید ، کانال های توزیع ، آنچه را که با کلمات و تصاویر منتشر می کنید همه بخشی از استراتژی برند هستند.
برند ساختمان استراتژیک به روشی پایدار منجر به شکل گیری برند قوی می شود ، این به معنای ارزش افزوده بیشتر به محصولات و خدمات تجاری شماست که به شما امکان می دهد قیمت محصولات و خدمات خود را در مقایسه با محصولات مشابه مشابه در نظر بگیرید. کوکاکولا نمونه بارز آن در مقایسه با سایر نوشیدنی های رایج است. از آنجا که کوکاکولا یک برند قدرتمند است ، قیمت بالاتری را برای محصولات خود تعیین می کند. مردم نیز حاضر به پرداخت این قیمت هستند.

ارزش افزوده برند معمولاً به دلیل اعتقاد به کیفیت برتر و وابستگی های عاطفی است. به عنوان مثال ، نایک با لینک دادن محصولات خود به ستارگان ورزشی انتظار دارد مشتریان خود با خرید محصولات نایک وابستگی های عاطفی خود را به ستارگان جلب کنند. طرح و شکل کفش های نایک تنها دلیل فروش آنها نیست.

تعریف برند برند چیست

تعریف برند

تعریف برند مانند سفری است که در طی آن کسب‌وکارتان را کشف می‌کنید. این کار ممکن است دشوار، زمان‌بر و ناخوشایند باشد. در این مسیر، لازم است دست‌کم برای پرسش‌های زیر پاسخی مناسب بیابید:

  • مأموریت کسب‌وکار شما چیست؟
  • محصول یا خدمت شما چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟
  • در حال حاضر، مشتریان شما چه نظری درباره‌ی کسب‌وکار شما دارند؟
  • تمایل دارید از طریق چه ویژگی‌هایی مشتریان‌ و کسب‌وکارتان را به هم پیوند دهید؟

تحقیق کنید. از نیازها، عادات و خواسته‌های مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود آگاه شوید. به آنچه گمان می‌کنید که می‌دانید اتکّا نکنید؛ بلکه مطمئن شوید.

از آنجا که ساخت و توسعه استراتژی برند می تواند پیچیده باشد. حتماً از تخصص و دانش شرکت های مشاوره ساختمان برند بهره ببرید. وقتی برند خود را تعریف کردید ، چگونه باید آن را به دیگران معرفی کنید؟ این نکات ساده را دنبال کنید تا آزمون خود را به حالت اولیه برگردانید.
یک آرم مناسب انتخاب کنید. آرم خود را برای همه قابل مشاهده کنید.

پیام برند خود را مشخص کنید. پیام اصلی شما می خواهید به دیگران منتقل کنید؟ همه کارمندان باید از ویژگی های برند شما آگاه باشند.
برند باید یکپارچه شود. مفهوم برند شما باید در همه جنبه های کسب و کار شما ، نحوه پاسخگویی به تلفن ، نحوه لباس پوشیدن و امضای نامه شما و کارمندانتان و در همه موارد وجود داشته باشد.
برای کار خود “لحنی” در نظر بگیرید که نشان دهنده برند شما باشد. این لحن باید در تمام ارتباطات و تصاویر نوشتاری ، بصورت آنلاین یا آفلاین استفاده شود. اگر برند به شما احساس دوستانه می دهد ، لحن شما باید گفتگو باشد. اگر برند شما شیک و معمولی است ، کمی رسمی باشید.
برای بهتر شدن روند برند ، سعی کنید شعاری داشته باشید. یک شعار به یاد ماندنی ، معنی دار و کوتاه ایجاد کنید که نشان دهنده ماهیت برند شما باشد.
الگوها و استانداردهای برند خود را برای ابزارهای بازاریابی خود طراحی کنید. در همه ابزارها و روش ها باید طرح ، رنگ ، آرم ، شکل و احساس یکسانی وجود داشته باشد. نیازی نیست که مجلل باشید ، فقط ثابت قدم باشید و این روش را دنبال کنید.
صادق باش اگر آنچه وعده برند خود را برآورده نکنید ، مشتریان نه تنها شما را به دیگران توصیه نمی کنند ، بلکه خودشان نیز به شما رجوع نخواهند کرد.

برند های معروف

در ساخت برند تا حد ممکن پایدار باشید. من این را به عنوان آخرین چاره ذکر می کنم زیرا همه نکات قبلی را در بر می گیرد. این مهمترین توصیه ای است که می توانم به شما بکنم. اگر نتوانید این مسیر را به طور مداوم ادامه دهید ، تمام تلاش شما برای تعریف و تحکیم برند خود بی فایده خواهد بود.

آموزش ها

آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازیارزش برنداستراتژی 2021 برند سازیاستراتژی برند سازیبرند چیستبرندهای معروف چگونه ساخته شدندبرندهای معروف و محبوب کدامندتعریف برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *