چگونه می توان یک طراح سایت حرفه ای شد


طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟ در این مقاله ما می خواهیم مفهوم طراحی وب را بررسی کنیم و می خواهیم ببینیم از کجا شروع کنیم تا یک طراح وب حرفه ای شویم. ما همچنین تاریخچه طراحی سایت را مرور می کنیم و اولین سایتی را که در جهان طراحی شده معرفی می کنیم و پیوند آن را برای بازدید از شما با آکادمی وب کم قرار می دهیم. در ادامه ، شرح شغل طراح سایت را مرور کرده و ابزارهای لازم برای شروع کار طراحی سایت را معرفی می کنیم. بنابراین اگر می خواهید بدانید پاسخ طراحی سایت چیست ، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

طراحی سایت چیست

مراحل طراحی وب سایت چیست؟

در واقع طراحی سایت شامل ۴ مرحله اصلی می شود که در ادامه هر مرحله را به صورت کامل توضیح می دهیم:

مرحله اول: طراحی وایر فریم

در مرحله اول از طراحی سایت باید با توجه به نیاز های مشتری و نوع سایت ابتدا یک نمای کلی از سایت را طراحی کرد و یک نقشه کلی از صفحات سایت و اینکه جایگاه و چیدمان المان ها و عناصر مختلف را تعیین کرد به این مرحله از طراحی سایت به اصطلاح طراحی وایر فریم گفته می شود.

مرحله دوم طراحی سایت چیست؟ طراحی گرافیک سایت

بعد از اینکه در مرحله طراحی وایر فریم محل قرار گیری عناصر سایت مشخص شد حال نوبت به طراحی گرافیک سایت می رسد. منظور از طراحی گرافیک سایت این است که با استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار به طراحی وایر فریم رنگ و لعاب داده و با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی که قرار است با سایت راه اندازی شود رنگ بندی و گرافیک سایت طراحی می شود.

مرحله سوم طراحی سایت چیست؟ کدنویسی و برنامه نویسی سایت

پس از گذراندن مراحل طراحی وایرفریم و طراحی گرافیکی سایت ، نوبت به مرحله برنامه نویسی سایت می رسد. در مرحله برنامه نویسی سایت ، با توجه به نیاز مشتری و مدل سایت مورد نظر ، می توان روش های متفاوتی را برای مدیریت سایت انجام داد. برای این منظور ، می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید یا از ابتدا یک چارچوب اختصاصی برنامه ریزی کنید. تصمیم اینکه از کدام قسمت استفاده شود بیشتر بر مبنای بحث هزینه ها و نیازهای مشتری است که باید بر اساس این عوامل تصمیم گیری شود.

مرحله چهارم از طراحی سایت چیست؟ راه اندازی سایت به صورت کامل

بعد از انجام ۳ مرحله قبل از مراحل طراحی سایت چیست به مرحله آخر کار یعنی راه اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت که در هر نقطه از جهان قابل دسترسی باشد. در مرحله آخر بعد از تهیه یک هاست مناسب و انتخاب یک نام دامنه مناسب سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مراحل طراحی وب سایت چیست

وظایف یک طراح سایت چیست؟

همانطور که مراحل طراحی سایت را در قسمت قبل می خوانید ، وظایف طراح سایت بستگی به این دارد که مسئول انجام کدام قسمت باشد. در واقع ، برای راه اندازی یک سایت حرفه ای ، به دو تیم یا افراد نیاز دارید ، یک تیم برای طراحی بخش Front-end یا همان شکل و ظاهر سایت و یک تیم یا شخص دیگر برای بخش ack-end که شامل سرور است- کد جانبی یا همان طراحی و ساخت قسمت مدیریت سایت است. در ادامه وظایف هر یک از تیم های جلو و عقب را به طور کامل شرح خواهیم داد.

ابزارهای مورد نیاز یک طراح سایت چیست؟

ابزارهای طراحی سایت چیست؟ در ادامه می خواهیم به این سال پاسخ دهیم ، پس از خواندن عنوان این قسمت ، حتماً با خود فکر کرده اید که اولین ابزار طراحی سایت ، یک کامپیوتر قدرتمند است! بله ، شما حدس زده اید ، اساسی ترین ابزار برای تبدیل شدن به یک طراح وب ، ایجاد یک کامپیوتر یا لپ تاپ قدرتمند است که بتواند به راحتی برنامه های گرافیکی و کد نویسی را اجرا کند و در حین کار خود را دور نزند تا تمام توجه طراح سایت به اصلی متمرکز شود. کار در مرحله بعد ، ابزارهای طراحی وب با توجه به مراحلی که در بالا خوانده اید متفاوت خواهد بود ، اما یکی از اصلی ترین ابزارهای طراحی وب ، همان زبان های برنامه نویسی و چارچوب های مربوط به آن زبان است که مطابق سلیقه طراح و سایت های مدل انتخاب می شوند.

انواع طراحی سایت چیست؟

سایت ها به ۲ دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  1. سایت های استاتیک
  2. سایت های داینامیک

در ادامه سایت های استاتیک و سایت های داینامیک را به صورت کامل شرح خواهیم داد وتوضیح می دهیم که هر کدام در کدام مدل سایت ها استفاده می شوند.

طراحی سایت استاتیک چیست؟

در قسمت قبل ، شما با قسمت جلو و عقب سایت به خوبی آشنا شدید و دیدید که هر کدام چه وظایفی دارند. با این مقدمه ، سایت های استاتیک را توضیح می دهیم. در سایت های استاتیک ، در واقع ، فقط قسمت جلویی کار انجام می شود ، یعنی هر صفحه از یک سایت به طور جداگانه طراحی شده و بر روی سرور بارگذاری می شود.

در سایت های استاتیک ، مدیر وب سایت نمی تواند محتوای سایت را تغییر دهد و برای تغییر آن یا باید طراحی سایت را خودش یاد بگیرد یا باید طراح سایت را استخدام کند تا بتواند تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کند. معمولاً امروزه ، هنگامی که سیستم های مدیریت محتوای بسیار حرفه ای مانند وردپرس مورد استفاده قرار گرفت ، استفاده از سایت های استاتیک بسیار کاهش یافته است. سایتهای استاتیک معمولاً برای طراحی سایتهای شرکتی کوچک یا سایتهای ارجاع استفاده می شوند که محتوای آنها برای مدت طولانی تغییر نخواهد کرد.

طراحی سایت داینامیک چیست؟

سایتهای پویا پویا هستند و در طراحی سایتهای پویا هم قسمت جلو و هم عقب برنامه نویسی شده است. در سایت های پویا ، برنامه نویس پشت زمینه مسئول پویایی وب سایت است و از کد سمت سرور برای طراحی یک اسکریپت استفاده می کند تا سایت کاملاً پویا باشد.

منظور از سایت پویا این است که کلیه محتویات صفحات سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر باشد و هر روز یک صفحه جدید با محتوای متغیر در سایت منتشر شود ، مانند سایت های خبری یا مجله ای که هر روز چند خبر جدید منتشر می کند. در صفحات جدید منتشر کنید.

مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست

مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست؟

به غیر از تیم توسعه و طراحی سایت ، افراد و مشاغل زیادی هستند که باید برای موفقیت یک سایت تلاش کنند تا این سایت در تجارت آنلاین خود موفق شود و درآمد بالایی کسب کند. هنگامی که می خواهید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید ، جدا از این که باید یک سایت حرفه ای و خوب طراحی کنید ، برای کسب درآمد آنلاین باید با بسیاری از مشاغل ارتباط برقرار کنید. در ادامه ، ما سعی کرده ایم برخی از مهمترین این مشاغل را برای شما لیست کنیم:

گرافیست

شما برای طراحی بخش های گرافیکی سایت همانند لوگو، دکمه ها، بنرهای تبلیغاتی به یک گرافیست ماهر نیاز دارید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن یک استراتژی خوب برای رقابت با رقبای اصلی خود در کسب و کار اینترنتی باید با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشاوره کنید تا بتوانید بیشترین فروش را از ترافیک سایت خود داشته باشید.

متخصص تولید محتوا

برای حضور پر رنگ شما در بازار کاری تان باید حتما از یک متخصص تولید محتوا استفاده کنید تا با استفاده از تولید محتوای ناب بتوانید از موتور های جستجو ترافیک خوبی را دریافت کنید.

متخصص سئو

کسب و کار اینترنتی بدون داشتن استراتژی های سئو محکوم به شکست است بنابراین توصیه می شود حتما از تجربیات یک متخصص سئو برای سایت خود استفاده کنید.

طراح رابط کاربری

اگر می خواهید سایتی جذاب و کاربر پسند داشته باشید و در بین رقبای خود یک سر و گردن باشید ، حتماً از یک طراح رابط کاربری حرفه ای استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، موفقیت در تجارت اینترنتی تنها به طراحی سایت محدود نمی شود و برای اینکه بتوانید موقعیت خوبی در بازارهای آنلاین کسب کنید ، باید از همه تخصص های فوق در کنار هم استفاده کنید.

هدف از طراحی سایت چیست؟

ممکن است هدف شما از طراحی وب سایت با هدف شخص دیگری از زمین تا آسمان متفاوت باشد ، سایت های مختلف برای اهداف مختلف طراحی شده اند امروزه می توان یک وب سایت برای همه مشاغل و وظایف راه اندازی کرد. اگر یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید ، متوجه خواهید شد که میلیون ها سایت با هدف و موضوع متفاوتی طراحی شده اند ، از جمله: سایتهای فروشگاهی ، سایتهای شخصی ، سایتهای شرکتی ، سایتهای خبری و مجلات ، سایتهای دانشگاهی ، سایتهای آموزشی و هزاران سایت مدل های سایت ، هر کدام با اهداف متفاوت است.

دسته‌بندی نشده

ابزارهای مورد نیاز یک طراح سایت چیستانواع طراحی سایت چیستبررسی مفهوم طراحی سایتطراحی سایت استاتیک چیستطراحی سایت چیستطراحی سایت داینامیک چیستمراحل طراحی وب سایت چیستمشاغل مرتبط با طراحی سایت چیستهدف از طراحی سایت چیستوظایف یک طراح سایت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *