زمان بارگذاری صفحات وب سایت چه تأثیری در بازدید و نرخ تبدیل می‌گذارد؟

نرخ تبدیل چیست

بارگذاری صفحات وب سایت

به عنوان یک بازدید کننده ، وقتی از یک وب سایت کندی بازدید می کنید ، پاسخ شما تقریباً واضح است. یا دکمه برگشت را بزنید یا مرورگر خود را ببندید. همچنین ، به عنوان یک صاحب مشاغل ، از این موضوع به خوبی آگاهی دارید. به هر حال شما یک بازدید کننده نیز هستید. بنابراین ، شما می دانید که زمان بارگیری صفحه وب و نرخ تبدیل به هم مرتبط هستند. اما این ارتباط چیست؟ چه تاثیری می تواند در بازدید و درآمد داشته باشد؟ در این مقاله ، ما بررسی می کنیم که چگونه سرعت بارگذاری صفحه وب بر نرخ تبدیل و چگونه می تواند تأثیر بگذارد.

زمان بارگذاری صفحات وب سایت چیست؟

زمان بارگذاری صفحات وب سایت مقدار زمانی است که طول می‌کشد تا مرورگر شما یک صفحه وب سایت را با تمام متعلقاتش (مانند تصویر، اطلاعات طراحی وب سایت، اسکریپت‌ها و غیره) بارگذاری کند و آنها را نمایش دهد.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل نسبت تعداد بازدیدکنندگانی است که یک کار خاص را انجام می دهند به کل بازدیدکنندگان وب سایت. به عنوان مثال ، ممکن است از بازدیدکنندگان خود بخواهید کارهای خاصی مانند ثبت نام در یک خبرنامه ، پر کردن فرم ، افزودن کالایی به سبد خرید شما ، استفاده از یک ابزار آنلاین در وب سایت خود ، بروشور بارگیری ، پرداخت هزینه برای محصول ، خرید یک خرید انجام دهند. اشتراک ویژه ، و غیره انجام دهید. تبدیل ها و نرخ آنها در دو حالت وجود دارد: تبدیلات هدف و تبدیل معاملات

تبدیل معامله همچنین می تواند تبدیل هدف باشد ، اما این تبدیل است که ماهیت آن مربوط به معامله یا تجارت الکترونیکی است. به عبارت دیگر ، تبدیل معامله وضعیتی است که در نهایت بازدید کننده محصول شما را خریداری می کند. حالا که ذهن شما با این اصطلاحات آشنا شد ، بیایید با هم وارد قسمت هیجان انگیز شویم.

نرخ تبدیل چیست

زمان بارگذاری صفحات وب سایت چه تأثیری در نتایج شما دارد؟

احتمالاً می توانید خود احساس کنید که هرچه سریعتر یک صفحه وب بارگیری شود ، یک بازدیدکننده بیشتر احتمال دارد که دکمه برگشت مرورگر خود را فشار داده و صفحه وب شما را ترک کند. و درست با بازدید کننده است. حداکثر سرعت یک وب سایت تجربه ای است که کاربران به خاطر می سپارند و این ارتباط مستقیمی با ذهنیت آنها در مورد شرکت و محصولات شما دارد.

گزارش AB Tasty نشان می دهد که 40٪ بازدیدکنندگانی که از سرعت وب سایت شما ناراضی هستند ، به احتمال زیاد در مورد تجربه بد خود با دیگران صحبت می کنند. در همین گزارش آمده است که HubSpot می گوید 80٪ آنها به احتمال زیاد دیگر از شما خرید نخواهند کرد. از آنجا که سرعت صفحه وب در تجربه کاربری بسیار مهم است ، گوگل از معیار سرعت بارگذاری صفحه وب در الگوریتم های خود استفاده می کند. بنابراین ، اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد ، صفحه وب سایت شما باید از سرعت مناسبی برخوردار باشد. بله ، سرعت وب سایت می تواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد. بیایید به آمار نگاه کنیم.

میزان تأثیر زمان بارگذاری صفحات وب سایت در نرخ تبدیل

در سال 2017 ، گوگل مطالعه ای انجام داد که داده ها و آمار آن نتایج بسیار واضحی را نشان داد:

بیش از نیمی از کاربران دستگاه های تلفن همراه (53٪) صفحاتی را ترک می کنند که بارگیری آنها بیش از 3 ثانیه طول می کشد.

درآمد وب سایت های دستگاه های همراه که بارگیری صفحات 5 ثانیه یا کمتر طول می کشد ، دو برابر بیشتر از بارگذاری وب سایت هایی است که 19 ثانیه طول می کشد.

بارگیری در 3 وب سایت از 4 وب سایت دستگاه همراه بیش از 10 ثانیه طول می کشد. و میانگین سرعت بارگیری با اتصال 3G 19 ثانیه و با اتصال 4G 14 ثانیه است.

و یک مطالعه معیار توسط SOASTA نشان می دهد که 47٪ از کل بازدید کنندگان از دستگاه های تلفن همراه خود برای خرید استفاده می کنند. درست است که نرخ پرش با نرخ تبدیل متفاوت است ، اما بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را ترک می کنند (اصطلاحاً نامیده می شوند) هرگز قابل تبدیل نیستند. توضیحات فروش محصول شما نمی تواند کوچکترین تاثیری در آنها داشته باشد. به طور خلاصه ، سرعت بارگیری پایین صفحه وب شما نرخ پرش را افزایش می دهد و این می تواند در کاهش نرخ تبدیل موثر باشد.

زمان بارگذاری صفحات وب سایت چه تأثیری در نتایج شما دارد

اما چقدر؟

وقتی زمان بارگیری صفحات وب Walmart از 1 به 4 ثانیه افزایش یافت ، در نرخ تبدیل آنها کاهش شدیدی رخ داد. تعداد دقیق نرخ تبدیل در نمودار نشان داده نشده است ، اما داده ها 90 درصد کاهش قابل توجه در نرخ تبدیل را نشان می دهد.

به روزرسانی Google Study که قبلاً به آن اشاره کردیم ، اطلاعات جدیدی را نشان می دهد. این اطلاعات جدید به ما می گوید که با افزایش سرعت بارگذاری صفحه ، احتمال خروج بازدیدکنندگان از وب سایت افزایش می یابد. همچنین ، اگر زمان بارگیری صفحات وب از 1 ثانیه به 3 ثانیه افزایش یابد ، احتمال ترک (اصطلاحاً پریدن از بیرون) یک سوم (32٪) افزایش می یابد. و افزایش از 1 ثانیه به 5 ثانیه میزان پرش را به میزان قابل توجهی 90٪ افزایش می دهد.

با ترکیب این دانش با این واقعیت که 53٪ بازدیدکنندگان دستگاه تلفن همراه پس از 3 ثانیه وب سایت را ترک می کنند (اصطلاحاً پرش) ، می توان نتیجه گرفت که اگر زمان بارگیری صفحه وب سایت ما بیش از 1 ثانیه باشد ، نرخ پرش چیزی حدود 40 افزایش می یابد ٪ و زمان بارگذاری صفحه وب سایت را بیش از 5 ثانیه افزایش دهید ، این به معنای افزایش قابل توجه نرخ پرش 76٪ است.

چه اختلافاتی می تواند 1 ثانیه ایجاد کند!

این چه تأثیری در درآمد شما می تواند داشته باشد؟

بیایید بگوییم روش های فروش شما خوب و درست است و اگر سرعت شما مناسب نباشد ، 20٪ از بازدید کنندگان محصولات شما را می خرند (به عنوان مثال ، اگر صفحه وب شما در کمتر از 1 ثانیه بارگیری شود). فرض کنیم قیمت محصول شما 100000 تومان است و هر ماه 1000 بازدید کننده جدید وارد وب سایت شما می شوند.

قرار دادن همه چیز کنار هم این تصویر را برای ما ترسیم می کند:

اگر سرعت اینگونه نباشد ، 40٪ جهش خواهیم داشت و 20٪ بازدیدکنندگان باقیمانده خرید می کنند ، این به معنای فروش 120 محصول و تولید دوازده میلیون دلار در ماه است.

وقتی وب سایت شما 2 ثانیه کندتر است ، ما 53٪ جهش داریم و 20٪ باقیمانده بازدیدکنندگان خرید می کنند ، این به معنای فروش 94 محصول است و نه چهار میلیون و چهارصد هزار تومان. توجه داشته باشید که این کاهش تقریباً یک چهارم است!

اگر 2 ثانیه دیگر به زمان بارگذاری صفحه وب سایت خود اضافه کنید ، 76٪ جهش دارید و این به معنای فروش تنها 48 محصول و چهار میلیون و هشتصد هزار تومان است. این کمتر از 50٪ فروش در مقایسه با زمانی است که سرعت وب سایت در بهترین حالت خود قرار دارد.

زمان بارگذاری صفحه وب سایت

چه چیزهایی را مد نظر قرار دهیم و روی چه چیزهایی تمرکز کنیم؟

زمان بارگذاری صفحه وب سایت

گوگل پیشنهاد می‌کند که زمان بارگذاری صفحه وب سایت‌ باید کمتر از ۳ ثانیه باشد. متخصصان دیگری هم هستند که پیشنهاد می‌کنند سرعت بارگذاری صفحه وب سایت باید کمتر از این میزان باشد، جایی که حتی ۲ ثانیه حداکثر میزان تحمل بازدیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی است.

مهمترین صفحات برای دریافت بهترین نتیجه

تمام صفحات وب سایت شما مثل هم ساخته نشده‌اند. سرعت بارگذاری برخی از صفحات وب سایت اهمیت بالاتری دارند.

سرعت صفحاتی را بالا ببرید که تغییر قابل توجهی در نتایج شما ایجاد می‌کنند، این صفحات، صفحاتی هستند که تطابق مناسبی با قصد کاربر از جستجو دارند. اساساً یعنی هر صفحه‌ای که یک بازدیدکننده را به مشتری احتمالی یا مشتری واقعی تبدیل می‌کند. این صفحات می‌توانند مثال خوبی باشند:

  • صفحه پروسه خرید شما
  • صفحه اطلاعات محصول یا خدمات – خصوصاً اگر دکمه “خرید” در این صفحات وجود داشته باشد
  • اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، صفحه کتگوری‌ها و صفحه جستجو مهم هستند
  • صفحات ثبت نام برای ایمیل‌های روزانه و خبرنامه‌ها

موبایل یا دسکتاپ

اگر مجبورید بین تمرکز روی کاربران دستگاه تلفن همراه و تمرکز روی کاربران دسک تاپ یکی را انتخاب کنید ، همیشه ابتدا تمرکز روی کاربران دستگاه تلفن همراه را انتخاب کنید. صفحه ای که برای کاربران دسک تاپ خوب کار می کند فقط به دلیل اتصال آن می تواند برای کاربران دستگاه های تلفن همراه عملکرد ضعیفی داشته باشد. اما هنگامی که صفحه نمایش در دستگاه های تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد ، کاربران دسک تاپ نیز عملکرد خوب و حتی بهتری خواهند داشت.

افزایش سرعت صفحه وب سایت

قدم‌هایی که بهتر است برای افزایش سرعت صفحه وب سایت بردارید

مانند هر چیزی که به بهینه سازی نیاز دارد ، ابتدا باید بدانید که کجا هستید. بدون دانستن این موضوع ، هرگز متوجه نخواهید شد که تغییرات شما کار شما را بهتر یا بدتر کرده است.

بنابراین ، اولین قدم این است که سرعت صفحات سایت خود را که با قصد جستجو کاربر (در واقع) مطابقت دارد ، دریابید. ما توصیه می کنیم که از ابزاری برای این کار استفاده کنید ، زیرا ابزار دقیق تر و کارآمدتر است. می توانید از PageSpeed ​​Insights که ابزار گوگل است یا از ابزارهای پیچیده تری مانند Pingdom که SolarWinds است استفاده کنید.

مرحله دوم شروع روند بهینه سازی برای افزایش سرعت است. این به معنای کاهش تعداد و اندازه پرونده های مورد نیاز برای نمایش صفحه وب در مرورگرها است. همچنین می توانید از شبکه تحویل محتوا یا CDN برای کاهش “شکاف شبکه” بین منابع وب سایت و بازدیدکنندگان استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی در سرعت بارگذاری صفحه وب سایت تأثیرگذار است و روش های کاهش آنها ، مواردی را در مقاله فنی سئو ذکر کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

مرحله سوم بررسی نتایج و اطمینان از بهبود آنها است. به هر حال ، شما باید قادر به انجام این کارها بارها و بارها باشید تا اینکه صفحه دیگری از وب سایت شما خراب شود ، بنابراین می توانید به سرعت شروع به کار کنید و مشکل را برطرف کنید.

 

آموزش ها

افزایش سرعت صفحه وب سایتاین چه تأثیری در درآمد شما می تواند داشته باشدبارگذاری صفحات وب سایتزمان بارگذاری صفحات وب سایت چه تأثیری در نتایج شما داردزمان بارگذاری صفحات وب سایت چیستزمان بارگذاری صفحه وب سایتمهمترین صفحات برای دریافت بهترین نتیجهمیزان تأثیر زمان بارگذاری صفحات وب سایت در نرخ تبدیلنرخ تبدیل چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *