بهترین روش طراحی سایت خبری چیست

طراحی سایت خبری

مردم اغلب در طول روز اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت و سایت های مختلف دنبال می کنند. بیش از 94 درصد از مردم دلیل اصلی بی اعتمادی خود به یک وب سایت را طراحی نادرست آن می دانند. اگر سایت خبری حاوی محتوای زیادی طراحی شده باشد ، این ممکن است یک اشتباه باشد. این اشتباه می تواند منجر به از بین رفتن بازدیدکنندگان وب سایت خبری شما شود.

محتوا هنوز پادشاه است و طراحی سایت خبری با سرعت بالا و پاسخگو یک مزیت است. استفاده از افزونه ها ، فشرده سازی و سایر روش هایی که باعث افزایش سرعت صفحات سایت شما می شود ، تعداد پرش کاربران از سایت شما را کاهش داده و نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

اما طراحی سایت خبری چطور؟ این سایت ها چگونه بر مخاطبان خود تأثیر گذاشته اند؟ آیا سایت های خبری می توانند آینده روزنامه نگاری باشند؟ در ادامه این مقاله ، از سری مقالات شرکت طراحی وب سایت همه این سوالات را مرور می کنیم.

طراحی سایت خبری

چرا مردم خبر های آنلاین را می خوانند؟

در دهه گذشته ، روزنامه نگاری وارد مرحله ای شده است که سازمان های خبری تمایل کمتری برای سرمایه گذاری در اینترنت دارند. این به خاطر این ترس است که اینترنت جایگزین رسانه های سنتی شود. با این حال ، روزنامه ها سعی می کنند با کاهش داستان ، افزودن تفسیر و به ویژه استفاده از رسانه های اجتماعی ، علاقه خوانندگان خود را کاهش دهند.

سیری شرینواسان ، استاد رسانه در دانشکده روزنامه نگاری کلمبیا در نیویورک ، می گوید: “مشکل این است که دلارهای تبلیغاتی که برای روزنامه ها هزینه شده است اکنون در دنیای دیجیتال جایگزین می شود.”

امروزه جوانان به سرعت در حال مهاجرت به وب هستند. در میان افراد زیر 29 سال ، وب سایت های خبری از 34 درصد به 59 درصد و تلویزیون و روزنامه ها 28 درصد کاهش یافته است. این نشان دهنده نقش مهم سایت های خبری است.

مطالعات نشان داده است که اخبار آنلاین دارای مزایایی است که ما در زیر ذکر کرده ایم:

  • رایگان بودن
  • چند وظیفه ای بودن
  • داشتن گزینه های بیشتر
  • آپدیت 24 ساعته سایت خبری
  • قابلیت سفارشی سازی
  • امکان بحث درباره یک خبر
  • وجود نقطه نظرات مختلف
  • امکان اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

رسانه های خبری آنلاین تنها رسانه هایی بوده اند که طی یک سال اخیر با رشد همراه بوده اند. در حالی که روزنامه ها تلویزیون و مجلات و سایر رسانه ها با کاهش رشد مخاطبان خود مواجه شده اند. همه این ها به دلیل توجه بسیار زیاد مردم در این عصر به دنیای اینترنت و وب سایت ها می باشد.

افزایش مخاطبان سایت های خبری چگونه است؟

سازمان های متخصص در سراسر جهان در سال های اخیر تمرکز خود را بر تجزیه و تحلیل داده ها افزایش داده اند. تجزیه و تحلیل سیستماتیک اطلاعات کمی در مورد جنبه های مختلف رفتار مخاطبان با هدف افزایش مخاطبان ، افزایش مشارکت و بهبود گردش کار اتاق مطبوعات.

امروزه مشارکت کاربران در سایت خبری یک تجربه کاربری خوب است و تعامل خوبی را ایجاد خواهد کرد. ویژگی هایی مانند انتخاب مقالات توصیه شده توسط سایر خوانندگان ، پیوند پیوندهای داستان و بررسی نظرات سایر خوانندگان ، رضایت کاربر را در وب سایت بیشتر می کند.

موتور جستجوی گوگل حدود 30 درصد از ترافیک سایت های خبری را تشکیل می دهد که به وضوح نشان می دهد که مردم هنوز از گوگل برای بدست آوردن اطلاعات خود استفاده می کنند.

با این حال ، رسانه های اجتماعی و به ویژه فیس بوک به عنوان منبع قدرتمند اخبار ذکر شده است. در پنج سایت برتر ، فیس بوک دارای دومین یا سومین ترافیک بیشتر است. از سوی دیگر ، توییتر نیز می تواند منبع خبری تلقی شود.

سازمانهای خبری ممکن است برای عملکرد قدرتمند به یک استراتژی پیچیده و چند لایه نیاز داشته باشند. آنها باید از عناصر تعاملی مناسب در طراحی سایت خبری خود استفاده کنند.

مقالات نقش مهمی در حفظ تعامل کاربران دارند. استفاده از محتوای جذاب می تواند تعامل کاربران را در سایت خبری شما افزایش دهد. استفاده از تصاویر و تیترها افراد را به محتوای مقالات می برد. همچنان که تعامل آنها با طراحی وب سایت های خبری ادامه دارد ، قابلیت استفاده و ارائه اطلاعات به بهبود تجربه کاربری آنها کمک می کند ، اما نوآوری در مقالات بر تعاملات نیز تأثیر میگذارد.

ویژگی سایت خبری

سایت خبری باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

  • ناوبری واضح: هنگامی که کاربر به وب سایت شما می آیند سیستم ناوبری مانند یک نقشه جاده به او کمک می کند تا به مطالب مورد نیاز خود دست پیدا کند. اگر ناوبری و ساختار منو سایت خبری واضح باشد، بازدید کنندگان باقی خواهند ماند و تجربه خوبی خواهند داشت.
  • امنیت: در مطالعه 2015 که توسط WhiteHat Security انجام شد، گزارش شده است که 86 درصد از تمام وب سایت ها دارای حداقل یک آسیب جدی هستند. در همین سال، گوگل گزارش داد که میزان هک شدن سایت ها 180 درصد افزایش یافته است. این باعث می شود امنیت یک ویژگی اساسی در وب سایت خبری شما باشد.
  • یکپارچگی با شبکه های اجتماعی: ادغام و پیوستگی این دو سبب بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی سایت شما می شود.
  • استفاده از میزبانی مناسب: یک سایتی که کند باشد و سرعت بارگذاری مطالب در آن کم باشد می تواند برای کاربران ناراحت کننده باشد و سبب از دست رفتن آن ها شود.
  • فضای سفید: فضای سفید یکی از عناصر نادیده گرفته شده است که یک طراحی سایت عالی را تشکیل می دهد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از فضاهای سفید این است که آنها قابلیت خوانایی محتوا را افزایش می دهند و این برای وب سایت های خبری با محتوای زیاد بسیار مهم است.
  • باکس ها، گرید ها و سایر پلن های گرافیکی: استفاده از این عناصر می توانید سازماندهی سایت خبری خود را به بهترین شکل انجام دهید. همچنین می توانید طرح های هوشمند گرفیکی ایجاد کنید یا با استفاده از باکس ها به خوبی اطلاعات صفحه سایت را طبقه بندی نمایید.
  • سلسله مراتب بصری: اهمیت ارتباط عناصر مختلف را می توان به وضوح با عوامل مختلفی از جمله تایپوگرافی (سرفصل ها، زیر عنوان ها، نقل قول ها و غیره)، اندازه تصویر، نحوه قرار گرفتن آن ها و غیره نشان داد. اگر شما یک بلوک بزرگ از اطلاعات را به کاربران خود نشان دهید، احتمالا 99 درصد از کابران را از دست خواهید داد. چرا که اکثر مردم به جلوه های بصری دقت می کنند و پردازنده اطلاعات نیستند.
  • تصاویر و آثار هنری: تصاویر و آثار هنری زمانی که یک نوشته را هم شامل شوند، منحصر به فرد و خیره کننده هستند. به جای بمباران کاربران خود با متن های زیاد، در اولین نگاه به آنها اجازه دهید سایت خبری را با استفاده از گرافیک جذاب مورد بررسی قرار دهند و محتوا خود را پیدا کنند. برای موفقیت بیشتر سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده نمایید.

طراحی سایت خبری همیشه مورد توجه قرار می گیرد. صرف نظر از نوع خبری که پوشش می دهند ، همه آنها با چالش نمایش محتوای بزرگ خود در صفحه اصلی روبرو هستند ، که این امر طرح ، قابلیت استفاده و ناوبری را برای طراح به چالش می کشد. مهمترین جنبه ای که سایت های خبری باید روی آن تمرکز کنند این است که سایت خود را به طور مداوم و 24 ساعت در روز به روز کنند. مردم انتظار دارند که سایت خبری دائماً با اطلاعات با کیفیت به روز شود.

کسب درآمد نیز عامل مهمی برای وب سایت های خبری است و جالب است بدانید که چگونه تبلیغات را با طراحی ادغام می کنند. در برخی موارد ، تبلیغات تا حدی آزاردهنده یا بیش از حد هستند ، اما اکثر طراحی وب سایت های خبری قادر به افزودن تبلیغات بدون حواس پرتی خوانندگان هستند.

برترین تم های وردپرس برای طراحی سایت خبری

برترین تم های وردپرس برای طراحی سایت خبری

قطعا تم های زیادی برای سایت های خبری مختلف ساخته شده اند اما در ادامه لیستی از تم هایی را آورده ایم که رتبه خوبی را دریافت کرده اند و امیدوارم برای شما مفید واقع شوند:

  • تم ورد پرس NEWSMAG 
  • تم ورد پرس COMPASS 
  • تم ورد پرس HERALD 
  • تم ورد پرس NEWSPAPER
  • تم ورد پرس BEST

نتیجه گیری

شاید بهترین ها در دنیای طراحی وب وجود نداشته باشد. اما برخی از سایت ها در طراحی ، ارائه محتوای مرتبط تر و امتیازدهی به موارد بهتر عمل می کنند. سایت های خبری برای کسب سود بیشتر باید ابتدا به هویت خود توجه کنند. آنها چه کسانی هستند ، مأموریت آنها چیست و تفاوت بین مخاطبان آنها چیست؟

یافته ها نشان می دهد که گروه های متفاوتی از مصرف کنندگان آنلاین در اینترنت وجود دارد که هر کدام متفاوت به نظر می رسند. این تفاوت ها باعث می شود که سازمان های خبری استراتژی های جداگانه ای را برای خدمت به انواع مختلف مخاطبان تدوین کنند.

آینده روزنامه نگاری به درک مردم از محیط رسانه های دیجیتال بستگی دارد. مردم علاقه مند به اخبار جامع و به روز رسانی سریع هستند. آنها همچنین تمایل دارند اخبار داغ و مشهور را به صورت رایگان دریافت کنند.

می توانید نظرات خود را در مورد شرکت طراحی سایت خبری حرفه ای در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دسته‌بندی نشده

افزایش مخاطبان سایت های خبریبرترین تم های وردپرس برای طراحی سایت خبریبهترین روش طراحی سایت خبری چیستچرا مردم خبر های آنلاین را می خواننددنیای طراحی وبشرکت طراحی وب سایتطراحی سایت خبریطراحی وردپرس سایت خبریویژگی سایت خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *