پنج گام برای آنلاین سازی کسب و کار خود


گام اول: بستر آنلاین مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید

بگذارید ابتدا سیستم عامل های آنلاین موجود را توضیح دهم. به طور کلی ، سیستم عامل های آنلاین شامل وب سایت شخصی ، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین در وب سایت های دیگر هستند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، تعداد بسترهای آنلاین بیش از ده مورد مهم است و حضور در هر یک از آنها بستگی به نوع تجارت شما و نوع مخاطبان تجاری شما و ظرفیت هر یک از بسترهای آنلاین دارد.

بگذارید برای شما مثالی بزنم. فرض کنید تجارت شما یک برند لباس است. سیستم عامل های مناسب برای تجارت شما عبارتند از:

  • وب سایت اختصاصی
  • شبکه اجتماعی اینستاگرام
  • پیام رسان تلگرام
  • پینترست

سیستم عامل های آنلاین برای شروع کسب و کار

اما چرا این موارد در بالا ذکر شد بیایید یک بار و برای همیشه مثال را مرور کنیم. ما صاحب یک برند در زمینه پوشاک هستیم. به هر حال دیدن محصولات ما برای بینندگان مهم خواهد بود. بنابراین حضور در سیستم عامل هایی که محتوای آنها بر اساس تصویر است بیش از هر چیز دیگری مهم خواهد بود. بیایید چند مثال دیگر بزنیم ، به عنوان مثال اگر شما یک شرکت الکترونیکی هستید. مخاطبان شما بیش از هر چیز برای دانش و توانایی شما ارزش قائل خواهند شد. بنابراین حضور در سکوهایی که بتوانید دانش و توانایی خود را به مشتریان خود ثابت کنید بیش از هر چیز دیگری مهم خواهد بود. به عنوان مثال ، پیشنهاد ما شامل موارد زیر است:

  • طراحی سایت
  • لینکدین
  • پیام رسان تلگرام

یافتن سیستم عامل های آنلاین برای تجارت آنلاین دشوار نخواهد بود زیرا اطلاعات بسیار خوبی در مورد مشتریان خود دارید. تنها نکته این است که در سیستم عامل های آنلاین که برای تجارت خود تعیین می کنید ، حتماً وب سایت را به عنوان یکی از آنها در نظر بگیرید ، زیرا وب سایت ها همیشه با تجارت شما مطابقت دارند ، زیرا ساختار آن و تمام ویژگی های آن قابل تنظیم است و می توانید وب سایت را به متناسب با نیازهای تجاری شما مرحله دوم را پس از راه اندازی سیستم عامل های آنلاین برای کسب و کار خود بخوانید.

اولویت بندی برنامه ها

گام دوم: آن ها را اولویت بندی کنید

خوب ، اکنون که سیستم عامل های آنلاین برای شروع تجارت آنلاین خود را دارید ، وقت آن است که آنها را اولویت بندی کنید. می پرسید چرا پاسخ ساده است. حضور همزمان در همه سیستم عامل های آنلاین امکان پذیر نیست و در صورت حضور ، تجارت شما حضور ضعیفی را تجربه خواهد کرد ، بنابراین پیشنهاد می کنیم از سیستم عامل های آنلاین موجود استفاده کنید. با توجه به ظرفیت هرکدام از آنها برای تجارت خود اولویت بندی کنید و آنها را در اولویت قرار دهید تا در هر یک از آنها فعالیت کنند.

اکنون باید ببینیم که چگونه هر یک از سیستم عامل های آنلاین را رتبه بندی کنیم. پاسخ ساده است! ببینید که هرکدام برای تجارت آنلاین شما چه مزایا و ظرفیت هایی دارند و از آنها نتیجه بگیرید که مثلاً چه مقدار پول و زمان لازم است. وب سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند ، اما در عوض وب سایت ها دارای نتایج بسیار بالاتری هستند و سرمایه گذاری ایمن تری هستند زیرا شبکه های اجتماعی کاهش هر یک از کاربران و کاهش کاربران و یا فیلتر کردن آنها است ، مشکلی است که هر بار یک شبکه اجتماعی احتمال دارد در دام آن بیفتد.

برنامه ریزی برای اهداف

گام سوم: برنامه ریزی داشته باشید

اکنون که اهمیت هر یک از بسترهای آنلاین را برای تجارت آنلاین خود تعیین کردید ، وقت آن رسیده است که برای کسب و کار خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید. من قصد ندارم مدل برنامه ریزی را که شما باید انجام دهید مشخص کنم زیرا هر شخص برای برنامه ریزی شخصی خود از ساختار متفاوتی استفاده می کند ، این ساختار بازده خوبی برای آن شخص دارد ، بنابراین فقط مواردی که باید در برنامه ریزی شما وجود داشته باشد اینجاست که شما برای تجارت آنلاین خود نیاز دارید:

  • مشخص کنید که قرار است در هر کدام از بستر ها چه نوع محتوایی را تولید کنید
  • چگونگی فعالیت در هر کدام از بستر ها و اینکه چه افرادی قرار است به چه صورتی در این بستر ها به فعالیت بپردازند را تعیین کنید
  • زمان شروع فعالیت در هر کدام از بستر های آنلاین و اهداف کوتاه مدت و میان مدتی که از هر کدام دارید را یادداشت کنید

گام چهارم: شروع به کار بکنید

پس از برنامه ریزی شروع کنید. نکته مهم این است که بیش از حد برنامه ریزی نکنید ، شما باید بلافاصله پس از برنامه ریزی تجارت آنلاین خود را شروع کنید. نگران نباشید ، مهمترین ویژگی تجارت آنلاین این است که برای شروع نیازی به پرداخت هزینه ندارید. بنابراین بدون معطلی کار خود را شروع کنید.

ارزیابی طراحی سایت

گام پنجم: ارزیابی کنید و تغییرات را انجام دهید

پس از شروع ، باید بدانید که در یک تجارت آنلاین ، ارزیابی نظرات کاربران در مورد عملکرد خود و تغییر استراتژی خود پس از آگاهی از نظرات کاربران ، بیش از هر چیز دیگری مهم است. از طریق ارزیابی می توانید به راحتی متوجه شوید که کاربران در مورد محصولات و خدمات شما یا نحوه فعالیت شما در سیستم عامل های آنلاین چه نظری دارند و بر این اساس تجارت آنلاین خود را توسعه می دهیم.

نکته مهم!!!!

یکی از موارد مهمی که باید در مسئله ی آنلاین سازی کسب و کارها به آن توجه کنید، شیوه ی متفاوت تبلیغات در این فضاست؛ در فضای آنلاین معرفی محصولات و تبلیغات به دو روش تبلیغات کلیکی یا ادوردز و سئو سایت می باشد. حتما در این مورد تحقیقات کافی را انجام داده و با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

آموزش ها

اولویت بندی اهداف در طراحی سیتبستر آنلاین مناسب کسب و کارپنج گام برای آنلاین سازی کسب و کار خودجدیدترین ترفندهای پول اور 1400سئو سایتسیستم عامل های انلاین برای شروع کسب و کارشبکه اجتماعی اینستاگرامطراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *