صفحه فرود چیست | چرا باید یک لندینگ پیج داشته باشید

لندینگ پیج

صفحه فرود چیست؟

همه افراد در دنیای تجارت آنلاین که با سئو و بهینه سازی سایت با بازاریابی آنلاین آشنایی دارند ، می دانند صفحه فرود چیست و اهداف آن را در طراحی سایت چیست. اگر می خواهیم درباره اهداف صفحه فرود ، میزان کلیک یا CTR ، Call To Action یا CTA را افزایش دهیم ، ابتدا باید بررسی کنیم صفحه فرود چیست و انواع آن چیست. باید در نظر گرفته شود.

Landing Page یا صفحه فرود چیست؟

به صورت کلی در بحث طراحی وب سایت به اولین صفحه که مخاطب سایت شما از طریق آن وارد بخش محتوایی شما می‌شود، Landing Page گفته می‌شود که دارای اهمیت بسیار بالایی است. معمولاً صفحات ورود تنها چند هدف خاص را دنبال می‌کنند و کاربران در برابر این صفحات یکی از رفتارهای زیر را از خود نشان می‌دهند:

  • مرور کلی محتوای موجود در لندینگ پیج و بستن صفحه
  • حرکت به سمت دیگر بخش‌های سایت یا وبلاگ با کمک لینک‌هایی که در صفحه گذاشته‌اید!
  • انجام یک اقدام یا همان اکشن (Action) که شما درخواست کرده‌اید

هر سایت می‌تواند تعداد زیادی صفحه فرود داشته باشد و یا اصلاً نداشته باشد! (نداشتن لندینگ پیج نشان در ضعف طراحی سایت است!) البته باید در نظر بگیرید که صفحه اصلی هر سایت که به صفحه خانه معروف است، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین صفحات فرودی است که باید به آن توجه کرد.

صفحه فرود چیست

انواع لندینگ پیج که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید!

مهم‌ترین لندینگ پیج‌های هر سایتی به غیر از صفحه اصلی آن، عبارت اند از:

  • صفحاتی که در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند!
  • صفحاتی که در سایت‌های دیگر به آن‌ها لینک داده شده‌است.
  • صفحاتی که در پروفایل شبکه‌های اجتماعی هر کسب و کاری برای هدایت به سایت وجود دارند. (مانند صفحاتی که در استوری‌های اینستاگرام به آن‌ها لینک می‌دهید)
  • صفحاتی که در ایمیل‌های ارسال شده به مشتریان به آن‌ها لینک داده‌اید!
  • صفحاتی که در پیامک‌های کوتاه یا اپلیکیشن‌ها معرفی می‌شوند و از کاربران درخواست می‌شود که بر روی آن‌ها کلیک کنند.

چرا باید به لندینگ پیج‌ها اهمیت بدهیم؟

به نظر نمی‌رسد که صحبت در مورد اهمیت لندینگ پیج‌ها نیاز باشد، اما به هر حال به صورت کلی در این مقاله کمی این موضوع را بررسی کرده‌ایم تا برای کسانی که آشنایی کمتری با صفحه فرود دارند، بتوانند بهترین استفاده را از چنین صفحاتی ببرند. این صفحات به دلیل این که می‌توانند، کاربردهای زیر را داشته باشند در هنگام هر طراحی سایتی باید مورد توجه قرار بگیرند:

  • جذب مشتریان بالقوه
  • رسیدن به هدف صاحب کسب و کار که می‌تواند، افزایش فروش، دریافت آدرس ایمیل مشتری، عضویت در سایت و … باشد!
  • افزایش ترافیک و میزان ورودی‌های سایت

انواع لندینگ پیج

چگونه باید اقدام به تحلیل یک صفحه فرود کنیم؟

اگر می خواهید یک صفحه فرود عالی و کاربردی داشته باشید ، ابتدا باید درمورد اهداف یا اهداف صفحه فرود خود کاملاً روشن باشید. با این کار ورود شما به دنیای طراحی وب از طریق لنز مخاطبان راحت تر شده و آنها را به سمت عملکرد عالی راهنمایی می کند.

معمولاً افرادی که می خواهند بدانند آیا تجارتشان می تواند از صفحات فرود برای اهداف مورد نظر خود به خوبی استفاده کند ، این مسئله را بررسی می کنند که آیا غربی ها با دیدن محتوا و فضای صفحات فرود این مشاغل قادر به اقناع هدف هستند یا خیر. بودن؟ آیا منظور مخاطبان من از ایجاد چنین صفحه ای چیست؟ اگر به دنبال اهداف صحیح برای ایجاد صفحه فرود هستید ، بهتر است ادامه این مقاله را از دست ندهید.

اهدافی که یک لندینگ پیج می‌تواند، دنبال کند، چیست؟

مهم‌ترین اهدافی که هر صفحه فرود می‌تواند دنبال کند، عبارت است از:

انجام تراکنش‌های مالی (خرید محصولات یا خدمات)

یکی از اهداف متداول هر صفحه فرود فروش محصولات و خدمات است! بیشتر سایت های فروشگاهی که به کمک سئو و بهینه سازی سایت ، سایت هایی را طراحی کرده اند که در نتایج گوگل با صفحات محصولات خود ظاهر می شوند ، قصد دارند محصولات خود را به شما بفروشند و از این طریق سود کسب کنند.

معامله پول زمانی انجام می شود که شما بتوانید اعتماد مخاطبان را در صفحه فرود خود جلب کرده و یک نیاز اساسی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. مشتری معمولاً زمانی خرید واقعی می کند که به محصول یا خدمات شما نیاز واقعی یا کاذب داشته باشد.

دریافت ایمیل بازدید کننده (و یا هر راه ارتباطی دیگر)

اقدام دیگری که معمولاً در صفحات فرود مشاهده خواهید کرد دریافت شماره ، ایمیل یا هر وسیله ارتباطی دیگر با شما است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به شما معرفی کنند. این امر به هدف گیری مجدد و جذب مجدد مشتری کمک زیادی می کند. اگر چنین است ، آیا تاکنون چنین کاری انجام داده اید؟

مشاغل و مشاغلی که ایمیل گیرنده دریافت کرده اند معمولاً حراج ها ، مقالات جدید خود را در مجله سایت خود و موارد دیگر پس از مدتی ارسال می کنند. این بهانه و انگیزه جدیدی برای ورود مجدد مخاطبان به سایت تجارت شما ایجاد می کند.

ایجاد انگیزه در مخاطب برای برقراری تماس تلفنی

مشاغل آنلاین که قادر به فروش آنلاین محصولات خود نیستند معمولاً برای تشویق شما برای برقراری تماس تلفنی از صفحات فرود استفاده می کنند. این باعث می شود اطلاعات تماس خود را با آنها به اشتراک بگذارید تا بتوانند در مبارزات بعدی به فروش خوبی بپردازند.

البته باید توجه داشته باشید که انجام این کار آسان نیست زیرا می خواهید مخاطب را از فضای آنلاین به یک فضای سنتی وارد کنید. معمولاً در طراحی سایت یا طراحی وب سایت با کمک اصول روانشناختی ، این شماره در جایی از سایت منتقل می شود که مخاطب را به برقراری تماس تلفنی ترغیب می کند.

ایجاد انگیزه و ترغیب مخاطب به ارسال SMS به سامانه‌های پیامکی

برخی دیگر از مشاغل آنلاین که به اصول طراحی وب سایت و صفحه اصلی کاملاً مسلط هستند ، سعی می کنند انگیزه شما را برای ارسال شماره یا کلمه خاصی به سیستم پیامکی آنها فراهم کنند. به این ترتیب در دام فروش این مشاغل قرار می گیرید تا در نهایت محصولات یا خدمات آنها را بدست آورید.

معمولاً مخاطبی که این کار را می کند انگیزه زیادی برای ارتباط با شما دارد. این هنر فروش و بازاریابی تجارت شماست ، چگونه می تواند چنین مشتری بالقوه ای را به مشتری وفادار و ثابت تبدیل کند. آیا تا به حال از مخاطبان خود خواسته اید که این کار را در صفحه فرود سایت خود انجام دهند؟ نتیجه چه بود؟

اصول اصلی و اساسی برای طراحی لندینگ پیج (Landing Page)

حال که با مفهوم اساسی صفحه فرود آشنا شدید و برخی از انواع آن را مطالعه کرده اید ، بهتر است یک صفحه فرود قدرتمند بر اساس CTA هدف خود طراحی کنید که شما را به اهداف بازاریابی نزدیک کند. می توانید برای هر نوع صفحه خاصی که در نظر دارید یک طرح خاص در نظر بگیرید. برای درک بهتر اصول و تکنیک های این کار ، ما نکات مهم را به طور خاص برای طراحی هر نوع صفحه فرود ذکر می کنیم:

طراحی صفحه اصلی یا خانه سایت باید چگوه باشد؟

همانطور که اشاره کردیم ، صفحه اصلی یا صفحه اصلی هر سایت یکی از مهمترین و اساسی ترین صفحات آن است که یکی از مهمترین صفحات فرود است. در این نوع صفحات ، شما باید انواع خدمات (محصولات) ارائه شده ، صفحه کانالهای ارتباطی ، صفحه درباره ما و. جلوی مشتری ها.

البته طراحی جذاب و متقاعد کننده در رسیدن به هدف CTA شما بی تأثیر نیست و می تواند مهم باشد. البته بهتر است رقبای خود را در این زمینه مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آنها چگونه صفحه اصلی خود را بر اساس تحقیقات مشتری انجام داده اند. طراحی وب سایت معمولاً با طراحی صفحه اصلی شروع می شود.

لندینگ پیج‌های اختصاصی با تمرکز بر یک CTA خاص

برخی از صفحات فرودی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، دارای یک فراخوان یا CTA خاص هستند. این صفحات بدون شک جزو محبوب‌ترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین صفحاتی هستند که هنگام طراحی سایت اولیه باید به آن‌ها توجه کرد و نیاز را مشخص کرد. این صفحات معمولاً دارای یکسری ویژگی خاص هستند که از دیگر صفحات سایت جدا می‌شوند که عبارت اند از:

  • میزان حواس‌پرتی پایین به دلیل تمرکز بر روی هدف اصلی صفحه فرود
  • تنها یک هدف خاص برای این صفحات وجود دارد!
  • فرایند تبدیل مخاطب به مشتری، کاربر و … به راحتی و با چند کلیک قابل انجام است!
  • به صورت هدفمند و بر اساس یک شناخت دقیق از مخاطبان طراحی می‌شود!

این صفحات خود به دو نوع Lead Gen و Click Through تقسیم‌بندی می‌شوند. به صورت مختصر در ادامه این دو نوع صفحه را بررسی کرده‌ایم:

 

صفحه فرود Lead Gen

صفحه فرود Lead Gen

نوعی از صفحات فرود است که باید در آن‌ها از مخاطب بخواهید تا اقدام به دانلود یک کتاب الکترونیک، مقاله آموزشی، عضویت در خبرنامه یا وبلاگ اختصاصی سایت، ثبت نام در یک دوره یا سیمنار آنلاین، ایجاد یک درخواست برای دریافت مشاوره و … کند. این صفحات به خودی خود، دارای نکات در هنگام طراحی هستند که تنها افراد حرفه ای در مورد آن‌ها اطلاع دارند.

صفحه فرود Click Through

نوع دیگری از لندینگ پیج‌های اختصاصی که با هدف متقاعد کردن کاربران برای بازدید از یک صفحه دیگر ایجاد شده‌اند. در این صفحات معمولاً از مخاطب خواسته می‌شود که اقدام به خرید یک محصول یا خدمت اینترنتی کند، برای مشاهده دموی یک محصول در سایت ثبت نام کند و یا …! این نوع از صفحات در صورتی که به درستی طراحی شوند، دارای کاربردهای زیادی هستند!

نتیجه‌گیری: طراحی سایت بدون صفحه فرود، هیچ است!

اگر می‌خواهید در فرایند طراحی وب سایت خود شکست نخورید، حتماً در مورد شیوه‌های طراحی لندینگ پیج تحقیق کنید و از اصول رایج در آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر در این زمینه سؤالی دارید و یا تجربه مفیدی که باعث می‌شود به دیگر افراد برای تحلیل صفحه فرود کمک کند در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید.

آموزش ها

Landing Page]dsjاصول اصلی و اساسی برای طراحی لندینگ پیجانجام تراکنش‌های مالیانواع لندینگ پیج که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنیداهدافی که یک لندینگ پیج می‌تواندچرا باید به لندینگ پیج‌ها اهمیت بدهیمچگونه باید اقدام به تحلیل یک صفحه فرود کنیمصفحه فرود چیستلندینگ پیج‌های اختصاصی با تمرکز بر یک CTA خاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *