تفاوت نقشه سایت (sitemap) در طراحی سایت و سئو چیست


اولین کاری که باید هنگام شروع طراحی وب سایت انجام دهید ایجاد نقشه سایت سوالی است که در اینجا مطرح می شود.
نقشه سایت برای چیست و چه کاربردی دارد؟
استفاده از نقشه سایت می تواند عواملی مانند سلسله مراتب و مسیریابی و نحوه ارتباط صفحات داخلی با رابط کاربری را مشخص کنید. اما نقشه سایت سئو برای کمک به موتورهای جستجو طراحی شده است تا موتورهای جستجو بدانید کدام صفحه ها را بر این اساس لیست کنید.

حالا بر چه اساسی sitemap را طراحی می کنیم؟

با مشتری که قصد طراحی سایت و اهداف طراحی آن را دارد صحبت کنید. پس از شناخت کامل اهداف و چگونگی دستیابی به این اهداف از سایت سوال کنید. پروژه ، مرحله بعدی که باید انجام دهید ساخت و طراحی نقشه سایت است. هدف از این کار ارائه چارچوبی کلی از صفحات سایت است. به عنوان مثال ، اگر می خواهیم سایت را با یک ساختمان مقایسه کنید با نقشه سایت می خواهیم مشخص کنیم این ساختمان چند اتاق خواب است. باید دو خوابه یا سه خوابه؟ در اینجا علاوه بر تعداد اتاق (صفحات سایت) مشخص کنید. بسیار مهم است و همچنین باید به نوعی با هم مرتبط باشد . معماری ساختمان (طراحی سایت) نیز کاملاً روشن است که در واقع انجام این کار مترادف با تجربه کاربری و رابط کاربری وب سایت است.

حالا بر چه اساسی sitemap را طراحی می کنیم

چرا در طراحی سایت از نقشه سایت کمک می گیریم؟

  • مشخص کردن سلسله مراتب سایت و ساختار مسیریابی سایت
  • شناسایی ارتباط درونی سایت
  • بهبودن بخشیدن به تجربه کاربری و رابط کاربری
  • جمع بندی تمام صفحات سایت (صفحات موجود و صفحاتی که قرار است اضافه شوند)

نقشه سئو سایت

   نقشه سئو سایت

در پایین سایت شما یک لینک می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید به دیگر صفحات مراجعه کنید، یعنی به صفحات دیگر لینک داده شده است. هر بازاریاب دیجیتالی باید این عملکرد مهم را داشته باشد که اطمینان حاصل کند که همه صفحات سایت فهرست بندی شده است. با نقشه سایت سئو برای خزنده‌های موتورهای جستجو یک مسیر ساخته می‌شود تا بتوانند فهرست‌بندی صفحات سایت را کامل انجام دهند و این صفحات از صفحه اصلی با دو کلیک قابل دسترسی می‌باشد.

دلایل استفاده از نقشه سئو سایت چیست؟

  • اطمینان از در دسترس بودن تمامی صفحات سایت و اینکه خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند تمامی صفحات را فهرست کنند.
  • در انکور تکست لینک‌ها ، کلید واژه‌ها را بیاورید تا صفحات از نظر سئو سایت به هم مرتبط باشند.

به طور کلی بخشی از نقشه سایت طراحی سایت ، نقشه سایت سئو می‌باشد.

دلایل استفاده از نقشه سئو سایت

چند نوع نقشه سایت سئو داریم؟

  • نقشه سایت HTML (همان مثالی که در بالا مشاهده کردید) هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو مفید است و عملکرد آن این است که اطلاعات توسط خزنده موتور جستجو از سایت استخراج شده و به پایگاه داده نتایج جستجو ارسال می شود.
  •  نقشه سایت XML به صورت مخفی در سرچ کنسول گوگل بارگذاری می شود که انجام چنین کاری موجب می‌شود که از طریق آن بتوانید ، صفحات سایتتان را به گوگل برسانید. در آخر باید گفت که هر دو sitemap از فرآیندهای طراحی سایت هستند و هر دو در زمان طراحی سایت باید مشخص شوند.

دسته‌بندی نشده

تفاوت نقشه سایت (sitemap) در طراحی سایت و سئو چیستچرا در طراحی سایت از نقشه سایت کمک می گیریمچند نوع نقشه سایت سئو داریمحالا بر چه اساسی sitemap را طراحی می کنیمدلایل استفاده از نقشه سئو سایت چیستنقشه سئو سایتنقشه سایتنقشه سایت (sitemap)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *