تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

رنگ ها و تاثیر آن بر طراحی سایت

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت , رنگها یکی از قدرتمندترین ابزارها در زمینه طراحی سایت هستند ، زیرا اینها رنگهایی هستند که می توانند نقش مهمی و اساسی در جلب توجه ، بیان معنا ، ایجاد میل و رقبت در کاربران و حتی ایجاد وفاداری داشته باشند. جهت طراحی سایت در اردبیل با شماره ما تماس بگیرید

انتخاب طیف رنگی خوب اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد. ما در طراحی سایت برخی از اصول رنگ آمیزی و انتخاب رنگ صحیح را برای کمک به شما در درک و استفاده از رنگ های صحیح در تجارت خود برای بهینه سازی نتایج توضیح می دهیم.

چرا انتخاب رنگ در طراحی سایت اهمیت دارد؟

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی وب سایت برای موفقیت در تجارت آنلاین شما بسیار مهم است. رنگ ها می توانند قدرتمندترین ابزار برای جلب واکنش مخاطبان مورد نظر شما باشند. شما می توانید از رنگ ها برای بیدار کردن احساسات بازدید کنندگان خود استفاده کنید تا آنها در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
انتخاب رنگ صحیح در طراحی سایت به ما کمک می کند تا تصاویر را با کارایی بیشتری نسبت به تصاویر بی رنگ (سیاه و سفید) پردازش و ذخیره کنیم ، این می تواند شناخت برند را افزایش دهد و به بازدیدکنندگان کمک کند ما را در اسرع وقت پیدا کنند.
قضاوت شما توسط کاربران شما می تواند ناخودآگاه بر اساس رنگ بندی آنها اتفاق بیفتد. نکته مهم در اینجا این است که پالت رنگی سایت شما نباید با پالت رنگی برند شما مغایرت داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایتآناتومی رنگ ها

برای انتخاب پالت رنگی صحیح ، بهتر است ابتدا تئوری رنگ را درک کنید.

شناسایی آناتومی رنگ ها نقطه شروع خوبی است ، اما می تواند کمی طاقت فرسا و فنی باشد ، بنابراین ما به شما کمک می کنیم اصول روابط رنگ را درک کنید.

برای اینکه در هر زمینه ای عالی باشید ، ابتدا باید قوانین و اصول کار را به درستی بدانید ، بنابراین بیایید ابتدا مروری بر قوانین رنگ داشته باشیم.

چگونگی انتخاب یک هارمونی رنگی مناسب در طراحی سایت

ساده ترین راه برای انتخاب طرح رنگ یا پالت رنگ در هنگام طراحی سایت استفاده از چرخه رنگ و اعمال اصول هماهنگی رنگ مشابه است.

مدل های رنگی

ما با استفاده از مدل های رنگی رنگ ها را توصیف می کنیم. به معنای واقعی کلمه میلیون ها رنگ وجود دارد و همه آنها چنان نامی دارند که به خاطر سپردن نام همه این رنگ ها غیرممکن است ، به همین دلیل مدل ها یا استانداردهای رنگی برای کمک به توصیف رنگ ما اختراع شده اند.

مدل RGB- هنگام کار با طرح بندی صفحه ، از مدل RGB استفاده می شود. مقادیر بین 0 تا 255 به هر رنگ روشن ، قرمز ، سبز و آبی اختصاص می یابد.

مدل CMYK- از مدل CMYK برای چاپ استفاده می شود و رنگ ها را بر اساس درصد های فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه توصیف می کند. CMYK به عنوان مدل رنگ پریده شناخته می شود

مدل LAB- این مدل رنگ کمی پیچیده تر است. این ساختار از سه جز تشکیل شده است: جز component نور (L) از 0 تا 100 ، جز “” a “از محور قرمز-سبز در Adobe Color Picker و جز” “b” از محور آبی-زرد در Adobe Color Picker .

شناسایی رنگ هاشناسایی معنی رنگ ها

سبز – رنگی مثبت که نشان دهنده شادابی و طراوت است و این رنگ به راحتی توسط هرکسی قابل قبول است. و عمدتا برای فروشگاههای آنلاین مربوط به کشاورزی استفاده می شود.

زرد – رنگی روشن که می تواند نشاط و شادی را نشان دهد.

نارنجی- رنگی جالب و جادویی که می تواند برای همه سایت های فروشگاهی و تجاری در نظر گرفته و مورد استفاده قرار گیرد ، اما این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از این طیف رنگی می تواند حالت تهاجمی در سایت شما ایجاد کند.

قرمز – این رنگ می تواند هیجان و خوشحالی کاربران را تحریک کند. می توان گفت از این رنگ می توان برای فروشگاه های لوازم آرایشی و محصولات مرتبط استفاده کرد.

بنفش – یک رنگ سلطنتی لوکس که می تواند قدرت سازمانی را نشان دهد.

آبی – رنگ ملایمی که معمولاً برای وب سایتهای خدماتی استفاده می شود.

سفید – رنگی قدرتمند که احساس پاکی و برائت را ایجاد می کند. این برای وب سایت های مینیمالیستی استفاده می شود زیرا می تواند مسالمت آمیز باشد.

سیاه- رنگ قدرتمند دیگری که برای مارک های سطح بالا استفاده می شود و تصویری درخشان در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

نحوه انتخاب پالت رنگ مناسب برای وب سایت شما

درک تئوری رنگ یک مشکل است. انتخاب یک پالت رنگی موفق موضوع دیگری است. اما همیشه نکات زیادی وجود دارد که در انتخاب پالت رنگی شرکت شما تأثیرگذار است که سعی می کنیم به برخی از آنها اشاره کنیم.

نام تجاری: اگر کار جدیدی را شروع می کنید ، با رنگ های سبک جدیدی شروع کنید که رقبا قبلاً هرگز از آنها استفاده نکرده اند.

مخاطبان شما: رنگی که انتخاب می کنید باید احساساتی را نشان دهد که برند شما قصد دارد به مخاطب خود منتقل کند. اطلاعات مربوط به خصوصیات مخاطبان خود را بدانید و به درستی پاسخ دهید.

انتقال احساسات – هنگام انتخاب رنگ مناسب هنگام طراحی سایت ، همچنین در نظر بگیرید که می خواهید مردم چه نوع واکنش احساسی داشته باشند یا چه داستان هایی را تعریف کنند.

تعادل: هنگام انتخاب پالت رنگی مناسب ، نکته مهم دیگری باید در نظر گرفته شود و آن هماهنگی بین رنگ ها است ، هنگام تصمیم گیری برای انتخاب پالت رنگ ، بهتر است در ابتدا فقط به رنگ غالب فکر کنید. سپس بقیه لایه ها را در پالت رنگ خود پر کنید.

توجه به این نکته بسیار مهم است که ابتدا رنگهای تیره با وضوح بیشتری دیده می شوند و وزن بصری بیشتری دارند ، سپس راه را برای رنگهای روشن و روشن باز می کنند.

اهمیت انتخاب رنگ در طراحی سایتاز کجا میتوان الهام گرفت

سایت ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها از طیف رنگی مناسب الهام بگیرید.

به عنوان مثال سایت Pantone آخرین تغییر رنگ را در انواع هنرهای تجسمی ، مد و فضای داخلی ، رنگ و پلاستیک ارائه می دهد. Pantone شاخص رنگ فیزیکی است و ابزاری مناسب برای هر طراح یا تجارت اینترنتی است.

Pinterest همچنین تعداد قابل توجهی پالت رنگی دارد که توسط طراحان در سراسر جهان ایجاد شده است.

همچنین می توانید از سایت هایی مانند Design Seeds ، Color Collective ، COLORLovers ، Color Wheel برای القای یک پالت رنگی مناسب استفاده کنید.

آموزش ها

آناتومی رنگ هابایدها و نباید های انتخاب رنگ طراحی سایتچرا انتخاب رنگ در طراحی سایت اهمیت داردچگونگی انتخاب یک هارمونی رنگ مناسب در طراحی سایترنگ ها و تاثیر انها برروی طراحی سایتسایت ها و ابزارهای انتخاب رنگ برای طراحی سایتشناسایی معنی رنگ ها در طراحی سایتمدل های رنگی در طراحی سایتنحوه انتخاب پالت مناسب برای وب سایت

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *