انتخاب نام زیبا و مناسب برای سایت

ساخت اسم مناسب برای سایت یا برند

راهنمای صفر تا صد انتخاب نام زیبا برای سایت

آنچه در این مقاله خواهید خواند
به دنبال یک نام خوب برای سایت خود هستید اما نمی دانید یک نام خوب باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟ از گرفتن نام دامنه مورد علاقه خود خسته شده اید و آیا به آرامی تسلیم یک نام معمول یا شاید بد می شوید؟ در این مقاله ، ما دقیقاً درمورد نکاتی صحبت خواهیم کرد که باید در انتخاب نام سایت و به طور کلی نام تجاری دقت کنید و کلیدهایی را در اختیارتان قرار دهیم که می توانید مناسب یا نام مناسب بودن را ارزیابی کنید. در پایان مقاله ، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه میرار توانید دامنه های رایگان مرتبط با دامنه سایت یا برند خود را پیدا کنید و دیگر نگران گرفتن دامنه نباشید!

با خواندن این مقاله قادر خواهید بود برای هر نوع سایت و مشاغل از گردشگری تا فروشگاه آنلاین نامی مناسب و قدرتمند بیابید که دامنه آن رایگان است!

 

اگر عاشق کسب و کارتان نیستید اسم سایت خود را شیر یا خط کنید!

همه ما حداقل یک بار با این سوال روبرو شده ایم: “آیا از نام خود راضی هستید؟” اگر بخواهید نام خود را انتخاب کنید ، نام خود را چه می دهید؟ ”

یک سوال بسیار مهم که قبل از تحقیق در مورد نام سایت از خود بپرسید این است که آیا کسب و کاری که اکنون به دنبال آن هستید برای شما آنقدر مهم است که احساس می کنید نامی را برای فرزند خود انتخاب می کنید.

اگر پاسخ این سوال منفی است ، نیازی به خواندن ادامه این مقاله نیست و من به شما قول می دهم که کسب و کار شما این کار را نخواهد کرد ، بنابراین وقت خود را در سایت های مختلف هدر ندهید تا نام و دامنه مناسب را انتخاب کنید اولین نامی که به ذهن شما خطور کرد ترک کنید و چند ماه دیگر کار خود را تعطیل خواهید کرد.

اما اگر عاشق شغل خود هستید ، باید به اندازه انتخاب نام فرزندتان به آن اهمیت دهید ، زیرا دیر یا زود چنان به کار خود وابسته می شوید که احساس می کنید فرزند خود را تربیت می کنید!

اهمیت انتخاب اسم مناسب برای سایت

 

همبرگرهایی که به جای کراک، مک دونالد شدند!

بنابراین اکنون که این نام برای شما مهم است ، بیایید در مورد تأثیر یک اسم زیبا برای یک سایت یا مارک صحبت کنیم ، اینکه چقدر می تواند معجزه آسا باشد.

حتماً نام همبرگرهای مک دونالد را شنیده اید ، آیا داستان این همبرگرها را می دانید؟ اگر همین الان در گوگل سرچ کنید ، با بنیانگذار برگرهای مک دونالد ، ری کراک مواجه خواهید شد که هیچ ارتباطی با نام مک دونالد ندارد!

خانواده مک دونالد خانواده ای متشکل از دو برادر هستند که اولین شعبه مک دونالد را تأسیس می کنند اما در نهایت مجبور می شوند تجارت خود را به شخصی به نام ری کراک واگذار کنند!

اما تصور کنید به جای مک دونالد یک همبرگر کراکر خریداری کرده اید! آیا هنوز هم خوردن همبرگر ترک خورده برای شما جالب است!؟

اگر فکر می کنید کراک نام خوبی است و این نام تأثیر زیادی ندارد ، “The Founder” را ببینید تا بفهمید اسم درست چقدر مهم است و چرا دو برادر مک دونالد تجارت خود را به ری کراک واگذار کرده اند. آنها کشیدند!

اهمیت انتخاب اسم و تاثیر زیاد نام مناسب - فیلم موسس

 

روش‌های برای پیدا کردن و ساخت اسم مناسب برای سایت یا برند

اما اکنون که دانستیم یک سایت یا نام تجاری چقدر تأثیرگذار و مهم است ، وقت آن رسیده که روی کلیدهایی که یک نام زیبا را از نام های معمولی متمایز می کند ، کار کنیم و یاد بگیریم که کدام نام ها ماندگارتر هستند و کدام نام ها به زودی فراموش می شوند. بودن

اگر شما از جمله افرادی هستید که ابتدا حروف یک جمله یا عبارت را برداشته و روی هم می چسبانید ، حتماً متن را از اینجا به بعد دو برابر با دقت بخوانید!

اسامی تصویری بهترین گزینه انتخاب نام سایت یا برند هستند

 

تصاویر هزار بار بیشتر در ذهن باقی می‌مانند

اگر من این صفحه را قرمز کردم ، مطمئناً ماهها به یاد خواهید داشت که مقاله ای در مسخ دیدید که تمام آن قرمز بود!

انسانها تصاویر و اسامی را که تصویر را در ذهنشان تداعی می کند خیلی بهتر و سریع به خاطر می سپارند ، اگر من به شما یک سیب بگویم ، می توانید دقیقاً یک سیب را تجسم کنید و آن را بخاطر بسپارید و با آن تجربیات ، ذائقه و تمام احساسات خود را نسبت به سیب به یاد بیاورید. احتمالاً در ذهن شما زنده می شود و حتی ممکن است احساس خوبی داشته باشید ، اما آیا فکر می کنید با شنیدن نام تیندا این اتفاق می افتد؟ تیندا نامی است که از خودم گرفتم ، اما برای یادآوری آن باید سخت تلاش کنید!

یادآوری اسامی که در ذهن داریم بسیار راحت تر است و شرکتی مانند اپل از این مورد به خوبی در انتخاب نام خود استفاده کرده است.

اما برای تأثیر بیشتر در اولین برخورد مخاطب با نام تجاری شما ، بهتر است که اگر نام تصویری برای سایت خود انتخاب می کنید ، تصویری مربوط به زمینه کاری شما مرتبط باشد ، به عنوان مثال بسیار خوبی می توانم ذکر کنم نام دستگاه که هم تصویر است و هم مربوط به توزیع تصاویر است و اگر از شخصی که هرگز سایت آپارات را ندیده است بخواهیم با شنیدن نام آپارات دامنه کار این سایت را تشخیص دهد ، احتمالاً می تواند ایجاد کند حدس خوب

اما نام تصاویر مانند دو لبه تیغ است. همانطور که گفتم ، شنیدن آنها مجموعه ای از احساسات ، تجربیات و مفاهیمی را به ذهن متبادر می کند و اکنون اگر این احساسات ، عواطف و تصاویر منفی باشد ، نظر آنها درباره شرکت ، سایت و برند شما منفی خواهد بود. و این یک شروع بسیار بد برای تأثیرگذاری است!

به عنوان مثال ، جف بزوس ، که در حال حاضر ثروتمندترین مرد کره زمین است و همه در آمازون او را می شناسند (amazon.com) ، در اصل نام کادابرا را به جای آمازون انتخاب کرده است ، که به معنی ماجی لاترجی خود ما است ، اما مشکل این است که نامی داشت که با نام cadaver به معنی مرده اشتباه گرفته شده بود و احساس بسیار بدی داشت و بزوس باهوش بود و اصرار زیادی روی نام اصلی خود نداشت و نام قدرتمند آمازون جای آن را گرفت.

اسم سایت آمازون در ابتدا با نام cavader به معنی مرده اشتباه گرفته میشد!

 

اسامی تصویری از هر اسم دیگری بهتر در ذهن باقی می‌مانند پس در درجه اول سعی کنید یک اسم تصویری مرتبط به حوزه کاریتان پیدا کنید.

برای اینکار می‌توانید ابتدا حوزه کاریتان را مشخص کنید و تمام اسامی تصویری که مرتبط با کسب و کارتان است را یادداشت کنید

 

اسامی که همراه خود داستانی روایت می‌کنند

دسته دوم نام های تأثیرگذار ، نام هایی هستند که با یک داستان ، مفهوم یا حافظه مشترک همراه هستند ، به عنوان مثال مسخ از این دسته است و به روند تبدیل کرم ابریشم به یک پروانه و تغییرات مثبتی که در این روند اتفاق می افتد اشاره دارد. ، یا نامی مانند علی بابا یادآور یک شخصیت کارتونی است که مدام در مسافرت بود و انتخاب آن برای یک شرکت مسافرتی بسیار مناسب است.

اسامی داستانی مانند اسامی تصویری قابلیت به خاطر سپاری خوبی دارند

خوبی اسامی داستانی این است که غالبا تصویری هم هستند و می‌توانند درست مانند اسامی تصویری به خاطر سپرده شوند.

برای پیدا کردن اسامی داستانی می‌توانید به اتفاقات و فرآیندها و خاطرات مشترک افراد در حوزه کاری خودتان فکر کنید.

اسامی مرکب که عصاره چند کلمه را در خود دارند

روش بعدی برای یافتن نام استفاده از ترکیب کلمات است ، گاهی اوقات با توجه به دو روش قبلی نمی توانیم نام مناسبی پیدا کنیم. در این صورت ما می توانیم کلمات کلیدی تجارت خود را ترکیب کرده و کلماتی را ایجاد کنیم که بیانگر نوعی خدمات یا محصولی باشد که ما هستیم ، باید در استفاده از این نوع نام ها دقت کنید زیرا بعدا ممکن است برای شما دردسر ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، نام دیجی کالا عصاره دو کلمه دیجیتال و کلاست است و ما امروز در دیجی کالا از هر نوع کالایی فروخته می شود و این به معنای ناسازگاری نام تجاری و سایت با حوزه خدمات و محصولات است که با ورود دیجی کالا به کالاهای غیر دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفت.

ویژگی‌هایی که یک اسم سایت یا برند زیبا باید داشته باشد

اکنون که مجموعه ای از نام ها را با روش های گفته شده پیدا کرده اید. باید توجه داشته باشید که نام شما نیز باید ویژگی های دیگری داشته باشد.

اسامی کوتاه راحت‌تر در ذهن باقی می‌مانند

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کاربران سایت شما از کاربران وفادار شما تشکیل شده اند ، اگر نامی که انتخاب کرده اید به قدری طولانی باشد که باعث تایپ آن توسط افراد شود ، بهتر است شما از نامی که پیدا کرده اید به عنوان یک قانون استفاده کنید شست. نام انگشتان بیشتر از 12 حرف برای نام سایت مناسب نیست.

بخاطر سپاری اسم خود را چک کنید

بعد از یافتن نام های مناسب ، نوبت شماست که اسامی را که می خواهید به افراد مختلف بگویید و از آنها بخواهید که اسامی را به ترتیب به شما بگویند ، اگر اسمی را زودتر از دیگران بگویند ، به احتمال زیاد آن نام و اسامی را به خاطر می آورید افراد مختلف پس از شنیدن به سختی به خاطر می آورند که مناسب نیستند.

به آهنگ اسم‌تان توجه کنید

آهنگ نام نیز یکی از مهمترین نکاتی است که می تواند باعث ماندگاری نام شود ، نامهایی مانند کوکاکولا ، زمزم ، آشی مشی ، پمپرز و … با ترانه خود زنده مانده اند و بعضی از آنها حتی معنی و تصویر ندارند ! اگر به لحن نام خود توجه نکنید ، ممکن است اسمی را انتخاب کنید که تلفظ آن بسیار دشوار باشد و مردم نامی که تلفظ آن دشوار است را به خاطر نمی آورند ، حتی اگر این نام را بارها و بارها بشنوند!

 

به نوشتار اسم‌تان دقت کنید

یکی دیگر از ویژگی های نام خوب برای یک سایت املایی ، نام صحیح سایت است ، اگر نام شما متن متفاوتی داشته باشد ، این می تواند برای شما دردسر ساز شود ، زیرا نام های فارسی در متن انگلیسی ممکن است به طرق مختلفی نوشته شوند. به عنوان مثال ، ممکن است صدایی مانند او به دو سبک oo یا ou به زبان لاتین نوشته شود و باعث دردسر شما شود. به عنوان مثال ، برخی افراد نام هایی مانند منصور را به عنوان منصور و برخی دیگر را به عنوان منصور می نویسند.

آموزش ها

انتخاب برند خاص برای وب سایتانتخاب نام زیبا و مناسب برای سایتداستان های اسامی برندهای مشهورساخت اسم مناسب برای سایت یا برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *