آشنایی با اصطلاحات رایج طراحی سایت

اصطلاحات رایج طراحی سایت

آشنایی با اصطلاحات رایج طراحی سایت

آشنایی با اصطلاحات رایج طراحی سایت اطلاعاتی وجود دارد که دانستن آنها به شما کمک می کند تا به سوالات طراحی وب سایت خود را با سهولت بیشتری پاسخ دهید. یک طراح سایت که با واژگان حرفه ای حرفه خود آشنا نباشد ، هرگز نخواهد توانست انتظارات مشتری را برآورده کند. طراحی حرفه ای سایت نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد. اینها برخی از اصطلاحات پرکاربرد در جهان برای طراحی سایت هستند.

اصطلاحات مهم و کاربردی در طراحی سایت

اصطلاحات مهم و کاربردی در طراحی سایت عبارت اند از:

صفحه وب

صفحه وب سندی است که به طور کلی با HTML نوشته شده و در مرورگر اینترنت مشاهده می شود. با وارد کردن یک URL در نوار آدرس مرورگر می توان به صفحه وب دسترسی داشت که شامل متن ، گرافیک و هایپر لینک‌ها به صفحات دیگر است. وقتی روی پیوند ارائه شده توسط یک موتور جستجو کلیک می کنید ، به یک صفحه وب می روید.

وب سایت

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب و محتوای مرتبط است که با یک نام دامنه مشترک شناسایی می شود.جهت طراحی سایت در اردبیل با ما تماس بگیرید

نام دامنه

نام دامنه همان نام وب سایت شماست. دامنه آدرسی است که کاربران اینترنت می توانند به وب سایت سایت شما دسترسی پیدا کنند. رایانه ها از آدرس IP برای شناسایی خود در اینترنت استفاده می کنند که مجموعه ای از اعداد است.
با این حال ، به یاد آوردن رشته اعداد برای انسان دشوار است. به همین دلیل ، از نام دامنه به جای استفاده از آدرسهای IP برای شناسایی سایت در اینترنت استفاده می شود.

منو سایت

منوی وب سایت مجموعه از آیتم‌های مرتبط است که در ناوبری میان صفحات یا بخش های مختلف وب سایت استفاده می شود. بسته به محتوای وب سایت سایت ، طراحی آن نیز ممکن است منحصر به فرد باشد.

هاست

هاست ، میزبان وب یک سرویس است که سازمان ها و افراد را قادر می سازد تا یک صفحه وب یا صفحه وب سایت را در اینترنت بارگذاری کنند. میزبانی جایی است که فایلهای وب سایت شما ذخیره و نگهداری می شوند. سرویس میزبانی وب یا میزبان وب شرکتی است که فناوری ها و خدمات لازم برای مشاهده وب یا صفحات وب سایت را در اینترنت ارائه می دهد.

وب سرور

وب سرور نرم افزار و سخت افزاری است که از پروتکل HTTP و پروتکل های دیگر برای پاسخگویی به درخواست های کاربران از طریق اینترنت استفاده می کند. عملکرد اصلی وب سرور نمایش محتوای وب سایت با ذخیره ، پردازش و تحویل صفحات وب به کاربران است. سخت افزار سرور به اینترنت متصل است و اجازه می دهد داده های اطلاعاتی در دستگاه های متصل رد و بدل شود ، در حالی که نرم افزار وب سرور نحوه دسترسی کاربر به پرونده های میزبان را کنترل می کند.

صفحه داینامیک یا پویا

صفحات وب پویا توسط زبان های برنامه نویسی مانند AJAX ، ASP ، ASP.NET و … نوشته می شوند. محتوای صفحات برای بازدید کنندگان مختلف متفاوت است. صفحات پویا بیشتر از صفحات ثابت بارگیری می شوند.

اصطلاحات رایج طراحی سایتسایت استاتیک

وب سایت‌های ایستا معمولا با تعداد ثابتی از صفحات که چیدمان خاصی دارند، به وجود می‌آیند. محتوای اینگونه سایت ها کاملا بدون تغییر است و در پاسخ به کنش‌های کاربر تغییری نمی‌کند. یک وب سایت ایستا معمولا با html و css در ویرایشگر متنی ساده مانند دفترچه یادداشت ایجاد می‌شود. اگر به یک وب سایت کمتر از سه صفحه نیاز دارید، انتخاب یک وب سایت ایستا انتخاب مناسبی است.

جاوا اسکریپت

جاوا یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که معمولاً برای ایجاد جلوه های تعاملی در مرورگرهای وب استفاده می شود. می توان گفت که این زبان برنامه نویسی شی گرا است. به عنوان مثال ، بیشتر برنامه های جاوا دارای کلاسهایی هستند که برای تعریف اشیا استفاده می شوند. همه برنامه های جاوا چند پلتفرمی هستند و می توانند روی سیستم عامل های مختلفی از جمله مکینتاش ، ویندوز و یونیکس اجرا شوند.

PHP

Php یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز است که توسعه دهندگان وب را قادر به ایجاد محتوای پویا و تعامل با پایگاه های داده می کند. php عمدتا برای توسعه نرم افزارهای تحت وب استفاده می شود.

Asp.net

این یک پلتفرم توسعه دهنده باز رایگان است که از ابزارها ، زبان های برنامه نویسی و کتابخانه ها تشکیل شده است. مایکروسافت این برنامه را برای طراحی وب سایت ها و برنامه های وب ارائه می دهد. اکثر شرکت ها و سازمان های بزرگ از آن برای برنامه های وب خود استفاده می کنند.

صفحه اصلی

صفحه اصلی اولین صفحه سایتی است که کاربر هنگام ورود به سایت با آن روبرو می شود و حاوی پیوندهایی است که مخاطبان را به صفحات دیگر وب سایت هدایت می کند.

حافظه موقت یا کش

حافظه پنهان مکانیسم ذخیره موقت داده است که با ذخیره اطلاعات مربوط به رایانه هنگام بازدید از وب سایت برای اولین بار به سرعت سایت کمک می کند. با استفاده از حافظه پنهان ، هنگام بازدید مجدد از وب سایت ، رایانه شما مجبور نیست تمام اطلاعات ذخیره شده از سایت را بارگیری مجدد کند.

کوکی‌ها

کوکی یک فایل متنی کوچک است که دارای یک شناسه منحصر به فرد است و حاوی اطلاعاتی است که از طریق وب سایتی که به دیسک رایانه بازدید کننده ذخیره می شود به مرورگر ارسال می شود. این داده ها می تواند اطلاعاتی را درباره بازدید کنندگان از وب سایت فراهم کند.

CSS

کدهای CSS دستوراتی هستند که می توانند برای طراحی ظاهر صفحات سایت مورد استفاده قرار گیرند. با زبان برنامه نویسی html ، ساختار صفحات سایت پیاده سازی می شود و css ظاهر وب سایت شما را شکل می دهد و قلم ها ، رنگ ها ، دکمه ها ، تصاویر ، منوها و … را تنظیم می کند.

اصطلاحات رایج طراحی سایتسیستم مدیریت محتوا یا cms

سیستم مدیریت محتوا ، یک سیستم نرم افزاری است که برای ویرایش محتوای وب سایت شما استفاده می شود. cms به منظور ساده سازی انتشار محتوای وب سایت بدون نیاز به مهارت های فنی برای کدگذاری طراحی شده است.

HTML

زبان نشانه‌گذاری فرامتن (html) زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد صفحات وب و نمایش محتوایی مانند متن ، تصاویر ، فیلم ها و پیوندها در وب استفاده می شود. این روش اغلب در ارتباط با زبانهای دیگر مانند css ، php و java برای کمک به توسعه دهنده وب مورد استفاده قرار می گیرد.

تجربه کاربری

UX یا تجربه کاربری ، کاربری است که با رابط کاربری مانند برنامه یا صفحه وب ارتباط برقرار می کند. عوامل زیادی مانند استفاده از ترکیبات رنگی مناسب ، فونت ها ، محتوای با کیفیت و … در ایجاد تجربه کاربری مثبت موثر هستند و این عوامل کاربر را در سایت یا هر نوع رابط کاربری دیگری نگه می دارد.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که سایت با هر نوع صفحه نمایش از جمله تلفن های هوشمند و تبلت سازگار است و باید بر اساس اندازه صفحه به طور مناسب پاسخ دهد. وب سایت ریسپانسیو امروزه برای کاربرانی که دائماً از تلفن همراه خود برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می کنند بسیار مهم است.

نتیجه گیری

آشنایی با این کلمات به مکالمات سازنده شما با شرکتی که در نظر دارید برای طراحی سایت کمک کند. دانستن این کلمات می تواند به شما در صرف وقت و هزینه کمتری کمک کند و به شما این امکان را می دهد تا با طراحان سایت خود تعامل بهتری داشته و نتیجه دلخواه را بگیرید.

آموزش ها

آشنایی با اصطلاحات رایج طراحی سایتاصطلاح HTMLانتخاب دامنه مناسبپلتفرم توسعه دهندهAsp.netتجربه کاربری طراحی سایتحافظه موقت یا کش طراحی وبخرید هاست با قیمت مناسبریسپانسیو بودن سایتزبان برنامه نویسی جاوا اسکریپتزبان برنامه نویسیPHPسیستم مدیریت محتوا یا cmsصفحه داینامیک یا پویا چیستطراحی سایت استاتیککدهای CSS دستوراتی در طراحی وبکوکی ها چیستوب سایت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *