بازاریابی به سبک نت فلیکس

بازاریابی به سبک نت فلیکس

بازاریابی به سبک نت فلیکس

نت فلیکس نام آشنایی برای دوستداران فیلم و سریال های تلویزیونی است ، به طوری که محتوای ویدیوی آنلاین این برند امروزه در بسیاری از تلویزیون های هوشمند ، رایانه های شخصی و تلفن ها ظاهر می شود. این شرکت در سال 1997 با ارسال نامه الکترونیکی DVD راه اندازی شد و اکنون به عنوان یک شبکه رسانه ای جهانی با بیش از 100 میلیون مشترک در بیش از 190 کشور جهان فعالیت می کند.

در ادامه راهکارهای برند سازی و تبلیغات این برند آنلاین را مرور خواهیم کرد. تقسیم مخاطب به جامعه ذائقه آنچه در فضای تبلیغاتی امروزه برای تعیین مرز بینندگان متداول است تقسیم آنها به جنسیت ، سن و به ویژه گروه های جغرافیایی است ، به این معنی که قبل از ارائه محصول یا خدمات با نام تجاری ، باید مخاطب بالقوه شناسایی شود. به گروه های جغرافیایی تقسیم شد تا بتوانیم مطابق با فرهنگ مردم هر منطقه محصول مناسبی را ارائه دهیم.

تفاوت نت فلیکس

در سال 2016 ، گروه نت فلیکس رویکرد معمول را کنار گذاشت و عوامل جدیدی را برای تقسیم بندی مخاطبان خود در نظر گرفت. به جای مرزبندی های جغرافیایی ، مانند اینکه آسیایی ها یا اروپایی ها از فیلم های خاصی استقبال می کنند ، این مارک مخاطبان خود را منزوی و جدا از نشانه های فرهنگی می داند ، زیرا در دنیای امروز برای فیلم ها و سینما امکان تعیین مرز وجود ندارد ، بنابراین یک فیلم در مورد زندگی بومیان آفریقا ممکن است مورد توجه مردم با فرهنگ های مختلف قرار گیرد. در دنیای امروز ما برای فیلم های جهانی بیش از مرزهای جغرافیایی مرزهای چشایی داریم. به این معنا که در تقسیم بندی فیلم ها و سریال ها می توان گروه های مختلف سلیقه ای را نام برد که ممکن است در جغرافیای مختلف زندگی کنند.

تفاوت نت فلیکس

رویکرد نت فلیکس

در این میان ، رویکرد نت فلیکس تغییر اصول تقسیم بندی بود. یعنی به جای اینکه در مورد تقسیم بندی جغرافیایی آسیایی ها و اروپایی ها صحبت کند ، او از تقسیم سلیقه ها صحبت کرده و عبارت “جامعه سلیقه ها” را ابداع کرده است.
یعنی گروه های مخاطب خود را نه بر اساس جنسیت ، سن یا اختلاف جغرافیایی بلکه بر اساس تفاوت سلیقه و سپس گروه های سلیقه ای مخاطب و میزان تولید فیلم های اقبال به جوامع مختلف تقسیم کرد.

مزیت رقابتى در بازاریابى نت فلیکس

آنچه می تواند مارک نت فلیکس را در فضای رقابتی امروز موفق کند و مخاطبان جهانی خود را حفظ کند ، سهولت استفاده است. شکی نیست که کاربران شبکه های آنلاین فیلم و تلویزیون از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند ، بنابراین اگر برنامه های نت فلیکس فقط با برخی از دستگاه های موجود قابل پخش باشد ، مشتریان زیادی را از دست می دهد. اما کاربر می تواند با ساده ترین دستگاه یعنی تلفن هوشمند خود به این شبکه دسترسی پیدا کند.

همچنین قابلیت استفاده از طریق رایانه ، تبلت ، لپ تاپ و حتی تلویزیون نیز از دیگر مزایای قابل توجه این برند است. از طرف دیگر ، تمرکز بر محتوا نیز نکته مهمی است که برند نت فلیکس به آن وفادار است. طبق گفته افراد درگیر در این شرکت ، محتوا سلطان است! به همین دلیل ، این برند به تاریخ درخشان و موفقی که در بین کاربران پیدا کرده اعتماد نکرده است و هیچ وقت از تولید فیلم ها و سریال هایی که محتوای قوی دارند و میلیاردها دلار برای تولید محتوای با کیفیت و همکاری با برترین های جهان غافل نشده اند. نویسندگان ، کارگردانان و بازیگران هزینه زیادی داشته اند. تأکید بر کیفیت محتوا همچنین می تواند یک مزیت قابل توجه برای برند نت فلیکس در فضای رقابتی این بازار باشد ، زیرا قطعاً در استقبال مخاطبان موثر خواهد بود.

مزیت رقابتى در بازاریابى نت فلیکس

دام ایده‌های قدیمی

نت فلیکس در دام ایده های قدیمی خود نیفتاد. هنگامی که نوبت به نت فلیکس می رسد ، همچنین ذکر شده است که این شرکت با فروش دی وی دی شروع به کار کرده و پس از پی بردن به تغییرات زمان ، وارد فضای آنلاین شد. چنین اظهاراتی ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد ، اما وقتی شرکتی می تواند چنین تصمیمی بگیرد ، مطمئناً عاقلانه عمل کرده و تغییرات زمان را به درستی درک کرده است.

انتخاب عاقلانه در زمان مناسب مهمترین کاری بود که شرکت انجام داد و به نتایج موفقی دست یافت. برای درک اهمیت این تغییر در نت فلیکس ، کافی است به مکانیزم یکی از رقبای آن نگاه کنیم. فیلم پرفروش ، که قبلاً DVD اجاره می کرد ، کار را ادامه داد و علی رغم داشتن نزدیک به 9000 فروشگاه در دوران شکوفایی ، این تعداد در سال 2013 به حدود 50 رسید.

مطمئناً اگر مارک نت فلیکس مانند نمونه بالا به بازار گسترده و فروش چشمگیر خود اعتماد می کرد و تغییرات زمانه را نادیده می گرفت ، دام مشابهی برای این شرکت گسترش می یافت و می توانست به یک خرده فروشی کوچک محدود شود. دارد؛ اما تصمیم درستی در روند به اشتراک گذاری محصولات این برند اتخاذ شد ، به طوری که این شرکت توانست عملکرد را از حالت آفلاین به فضای دیجیتال تغییر دهد ، در قالب یک کارت برنده ، بقای شرکت را تضمین کند.

تمرکز بر خواسته هاى مشتریان

گسترش مخاطب خود از آنجا که بازاریابی دهان به دهان نقش برجسته ای در رویکرد تبلیغات تجاری نت فلیکس دارد ، تلاش برای دستیابی به آنچه مردم می خواهند در روند بازاریابی نام تجاری قابل توجه است. از آنجا که مخاطب مورد نظر به آن علاقه دارد ، به طور کلی با خواسته دوستانش مطابقت دارد و این نکته به ویژه در فیلم ها و سریال ها مشهود است.

گروه های دوستی در مورد فیلم های مورد علاقه خود صحبت می کنند ، و ممکن است آنها تجربیات خود را با رسانه های پخش آنلاین فیلم به اشتراک بگذارند ، و می توانند یک شبکه تلویزیونی آنلاین را به دوستان خود توصیه کنند. از طرف دیگر ، تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی جدید که در آن افراد از دوستانشان درباره آنها سوال می کنند و اگر آنها نظر مثبت دهند ، تمایل به تماشای فیلم دارند ، یک روند طبیعی است.
با توجه به این روند ، نتفلیکس نیازهای مشتریان خود را در نظر می گیرد و با بررسی آنچه مشتری می خواهد ، به طور غیر مستقیم خواسته ها و علایق دوستان خود را درک می کند ، بنابراین می تواند در روند تولید و خدمات باشد. یک گروه بزرگتر از مشتریان واقعی و بالقوه را در نظر بگیرید و درباره آنچه تولید و نمایش می دهد تصمیم بهتری بگیرید.

عقب نشینى در مقابل خواسته مشتریان

نت فلیکس به مشتریان خود اهمیت می دهد و در نتیجه ، در برخی مواقع ، با وجود صرف وقت و هزینه ، در مقابل آنها عقب نشینی می کند. این برند به اهمیت مشتریان در فروش محصولات خود پی برده و بنابراین با تمرکز بر خواسته های آنها ، روند بازاریابی خود را آغاز می کند.

در اینجا به یک مورد اشاره می شود: Box Netflix یکی از خدمات این برند بود که در سال 2007 راه اندازی شد و شامل اشتراک جداگانه اجاره DVD بود ، اما مورد استقبال خوب مخاطبان قرار نگرفت و حتی اظهار داشت آنها نیز ناراضی بودند! رویکرد برند نت فلیکس به این روند نوعی عقب نشینی از خواسته های مشتریان بود ، یعنی به جای اینکه سرسختانه بر ایده خود پافشاری کنید و سعی کنید مشتریان را با رویکردهای بازاریابی متقاعد کنید ، با یک حرکت سریع ، این محصول را حذف کرد. انعطاف پذیری این مارک در مقابل مشتری زمانی آشکارتر می شود که بدانیم زمان و هزینه قابل توجهی برای محصول ذکر شده هزینه شده است.

از آنجا که در فرآیند بازاریابی نتفلیکس ، مخاطبان می خواهند در هر روشی پیشتاز باشند ، مشتریان دریافته اند که نت فلیکس واقعاً می خواهد آنچه را می خواهند نشان دهد. القای چنین احساسی به مشتری به معنای عبور یک مارک از مرز شعار دادن است و این تفکر را در دستورالعمل های خود واقع بینانه نشان داده است.

آموزش ها

آموزش بازاریابیبازاریابی اینترنتیبازاریابی به سبک نت فلیکستفاوت نت فلیکستمرکز بر خواسته هاى مشتریاندام ایده‌های قدیمی بازاریابیرویکرد نت فلیکسمزیت رقابتى در بازاریابى نت فلیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *